ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ :

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

H Πολεμική Αεροπορία των Σκοπίων


Τα Mi-24 των Σκοπίων φέρουν συστήματα που συνάδουν με εκείνα του ΝΑΤΟ.Τα Σκόπια, μέρος της Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας, ανακήρυξαν την ανεξαρτησία τους στις 8 Σεπτεμβρίου 1991.
Στην αεροπορική βάση κοντά στα Σκόπια ήταν σταθμευμένη η 98η Ταξιαρχία Αεροπορίας
της Γιουγκοσλαβικής Πολεμικής Αεροπορίας με τις 24 και 247 Μοίρες βομβαρδισμού εξοπλισμένες με Soko J-21 και Ι-22 Jastreb Orao, την 354 Μοίρα αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών εξοπλισμένη με τροποποιημένα Jastreb και Orao. Η βάση στο Πέτροβετς των Σκοπίων φιλοξενούσε και μία μονάδα ηλεκτρονικού πολέμου, εξοπλισμένη με Soko HI-42 (SA.341H Gazelle). Η 98η Ταξιαρχία Αεροπορίας χρησιμοποιούσε και το αεροδρόμιο στην Οχρίδα. Στα Σκόπια παρείχαν αεροπορική προστασία δύο συντάγματα αεράμυνας, το ένα εξοπλισμένο με S-125 και το άλλο με 2K12.
Μετά την ανάκληση της ταξιαρχίας και του εξοπλισμού της (περί τα 35 αεροσκάφη και 5 ελικόπτερα) από την κεντρική κυβέρνηση στο Βελιγράδι, τα Σκόπια παρέμειναν αρχικά χωρίς αεροπορικές δυνάμεις. Την 10η Απριλίου 1992 με προεδρικό διάταγμα ιδρύθηκαν οι Ένοπλες Δυνάμεις. Προηγουμένως οργανώθηκαν διάφορες αερολέσχες με ένα Utva 66 και τέσσερα Utva 75, και στις 10 Ιούνη του 1992 ένα Utva 75 έκανε την πρώτη επίσημη πτήση της Πολεμικής Αεροπορίας στα Σκόπια. Στην πραγματικότητα η πτήση αυτή ήταν μια πολιτική εκδήλωση, η Πολεμική Αεροπορία υπήρχε μόνο στα χαρτιά. Ένα χρόνο αργότερα, στις 24 Ιουνίου 1993, ένα Utva 75 συντρίβεται.
Η ανάπτυξη και ο εξοπλισμός της νέας Πολεμικής Αεροπορίας περιορίστηκε αρχικά από το ψήφισμα 713 του ΟΗΕ, που επέβαλε εμπάργκο όπλων σε όλες τις Δημοκρατίες της πρώην Γιουγκοσλαβίας. Στις 28 Ιουνίου 1994 τέσσερα ελικόπτερα Mi-17 βαμμένα σε άσπρο χρώμα και με στρατιωτικά και πολιτικά διακριτικά κλήσεων (VAM-301/Z3-HHC, VAM-302/Z3-HHD, VAM- 303/Z3-HHE, VAM-304/Z3-HHF) ήταν ο στόλος της νεοιδρυθείας αεροπορικής δύναμης. Τα ελικόπτερα αγοράστηκαν από ρωσικές εταιρίες που δραστηροποιούνταν την εποχή εκείνη στην Τσεχία. Μετά την άρση του εμπάργκο την 1η Οκτωβρίου 1996, ο εξοπλισμός της Πολεμικής Αεροπορίας βάφεται σε τρίχρωμη παραλλαγή και ακολουθεί η εγγραφή στο στρατιωτικό νηολόγιο.
Τέσσερα διθέσια Zlin 242L αποκτήθηκαν από την Τσεχική Δημοκρατία το 1995, τα οποία έφεραν στρατιωτικά και πολιτικά διακριτικά κλήσεων (VAM-101/Z3-DCM, VAM-102/Z3-DCN, VAM-103/Z3-DCO, VAM-104/Z3-DCP) - ένα (VAM-101/Z3-DCM, c/n 0700) απωλέσθηκε κατά τη διάρκεια μιας συντριβής στις 7 Απριλίου 1997.
Τα πρώτα χρόνια
Τον Μάρτιο του 2001 οι εντάσεις με τους Αλβανούς αντάρτες έφτασαν στο αποκορύφωμά τους. Στα σύνορα με το Κοσσυφοπέδιο και την Αλβανία ξεσπούν μάχες, με την Πολεμική Αεροπορία των Σκοπίων να περνά την πρώτη της δοκιμασία.
Στις 20 Μαρτίου 2001 τέσσερα MI-8MT(VAM-305, -306, -307 και -308) της Ουκρανίας παραδόθηκαν επίσημα στην Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία Μακεδονίας. Tα ελικόπτερα ανήκαν νωρίτερα στην ουκρανική συμμετοχή της KFOR στο Κοσσυφοπέδιο. Στην πραγματικότητα αρχικά ήταν πέντε ελικόπτερα, γιατί τρεις ημέρες πριν την παράδοση σημειώθηκε συντριβή ενός εκ των ελικοπτέρων, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί μια δωδεακμελής ομάδα του Υπουργείο Εσωτερικών. Αρκετές ημέρες αργότερα, δύο ουκρανικά ελικόπτερα Mi-24 ενισχύουν το επιθετικό δυναμικό, μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2001 ο αριθμός τους φτάνει τα 10 Mi-24. Από τον Μάρτιο του ίδιου έτους, η Πολεμική Αεροπορία διαθέτει και δύο ελικόπτερα Bell UH-1H Huey ελληνικής προέλευσης.
Στις 7 Ιουνίου του 2001 η δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας αυξήθηκε σημαντικά με την παραλαβή δύο αεροσκαφών εγγύς υποστήριξης Su-25, μέχρι το τέλος της ίδιας βδομάδας προστέθηκαν δύο επιπλέον Su-25, συμπεριλαμβανομένου ενός διθέσιου. Τα αεροσκάφη που έκαναν κατά τις επιχειρήσεις χρήση βομβών τύπου FAB-250, πέταξαν από την Οδησσό μέσω της Ρουμανίας και Γιουγκοσλαβίας προς τα Σκόπια.
Προκειμένου να εκμεταλλευτούν αυτό τον πρωτόγνωρο αεροπορικό εξοπλισμό στα Σκόπια, η κυβέρνηση έστειλε επειγόντως προσωπικό για εκπαίδευση στην Ουκρανία και την Ελλάδα. Τα ελικόπτερα επίθεσης Mi-24, δύο μέρες μετά την άφιξή τους στο αεροδρόμιο του Πέτροβετς των Σκοπίων, είδαν πολεμική δράση. Αυτό σημαίνει ότι εάν η κυβέρνηση των Σκοπίων δεν έστειλε πολύ νωρίτερα προσωπικό για να εκπαιδευτεί πάνω στα ελικόπτερα, αυτά τα πετούσαν ξένοι υπήκοοι.
Άξιο αναφοράς η συμμετοχή στις επιχειρήσεις έως και 16 An-2, τα οποία ανήκαν σε διάφορες αερολέσχες, διάσπαρτες σε όλη την επικράτεια. Η πολεμική κατάσταση στην ΠΓΔΜ έληξε με την υπογραφή στις13 Αυγούστου 2011 τη Συμφωνίας της Οχρίδας.
Τον Δεκέμβριο του 2001 η Ουκρανία παρέδωσε δύο Mi-24K, μια τροποποίηση του Mi-24 σχεδιασμένη για παρατήρηση της θέσης των δυνάμεων του εχθρού, συγκεκριμένα του πυροβολικού. Ο συνολικός αριθμός των Mi-24 αυξήθηκε σε δώδεκα ελικόπτερα.
Στις 2 Απριλίου 2012 δημιουργήθηκε η Ταξιαρχία Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία είναι άμεσα ενταγμένη στη δομή του Στρατού (USAFE)Ο στόλος των ελικοπτέρων Mi-8MT/Mi-17 και τέσσερα Mi-24 αναβαθμίστηκαν με ισραηλινή βοήθεια. Τον Δεκέμβριο του 2003 υπεγράφη μια σύμβαση με την Elbit Systems για σταδιακό εκσυγχρονισμό των ελικοπτέρων, σε πρώτη φάση δύο Mi-17 και δύο Mi-24. Στην πρώτη φάση του προγράμματος - «Γιασεμί» - έχουν εγκατασταθεί πολλά συστήματα που συνάδουν με εκείνα του ΝΑΤΟ, όπως σύστημα νυχτερινής όρασης (NVG), HUD, δέκτης για τη δορυφορική πλοήγηση, ηλεκτρονικά όργανα ναυσιπλοΐας (PPP - EHSI), κράνος και συστήματα πλοήγησης (VOR / DME / ILS).
Το δεύτερο στάδιο του προγράμματος - «Αλέξανδρος» - περιλάμβανε την εγκατάσταση ενός ψηφιακού χάρτη (DMM), νέο εξοπλισμό VHF/UHF, σύστημα προειδοποίησης ραντάρ, IFF, ψηφιακή φωτογραφική μηχανή και μερικές ακόμη τροποποιήσεις. Τα Mi-17 είναι εξοπλισμένα με παρεμβολείς στο παθητικό υπέρυθρο φάσμα και τα Mi-24 με εξελιγμένο ηλεκτρο-οπτικό σύστημα. Aυτό περιλαμβάνει TV, FLIR και ένδειξη με λέιζερ.
Τα Mi-24 ολοκλήρωσαν το 2007 μια σειρά από εργασίες επισκευής, συντήρησης και αναβάθμισης στο εργοστάσιο Aviakon στην Ουκρανία. Τα ελικόπτερα MAF-202 (c/n 3532421420112) και MAF-207 (c/n 3532421420091) ήταν τα δύο τελευταία που πέρασαν το πρόγραμμα.
Τον Ιούλιο του 2003 η αερολέσχη στο Κουμάνοβο είχε έρθει σε συμφωνία με την κυβέρνηση στα Σκόπια, η οποία αναλαμβάνει τα έξοδα συντήρησης και επισκευής για ένα An-2R, με την αερολέσχη να συνεχίζει να χρησιμοποιεί το αεροπλάνο σε ετήσια βάση για μια σειρά πτήσεων. Το 2006 το αεροσκάφος επισκευάστηκε σε βουλγαρικό εργοστάσιο επισκευής στη Σόφια. Στις 22 Απριλίου του 2007 επέστρεψε και πάλι στα Σκόπια, όπου βάφηκε με τα χρώματα παραλλαγής - το μπροστινό μέρος παρουσιάζει το κεφάλι ενός καρχαρία.
Εκπαίδευση
Το 2001, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στα Σκόπια μεταβίβασε την κυριότητα δύο Zlin 242L και ενός τετραθέσιου Zlin 143L στην Πολεμική Αεροπορία της χώρας. Και τα δύο αεροσκάφη Zlin 242L λαμβάνουν στρατιωτικό νηολόγιο, ενώ το Zlin 143L διατηρεί το παλιό. Συνολικά πέντε αεροσκάφη Zlin 242L μεταφέρονται στο νεοσύστατο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων. Το διάστημα 2006/08 το εργοστάσιο Moravan Aeroplanes στην Τσεχία ανέλαβε την επισκευή/συντήρηση/βαφή 3 αεροσκαφών Zlin 242L.
Λόγω των δυσμενών δημοσιονομικών, το Υπουργείο Άμυνας στα Σκόπια ήταν αναγκασμένο να περικόψει χρήματα από τον στρατιωτικό προϋπολογισμό του, με αποτέλεσμα τη μειωμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα. Σύμφωνα με το τηλεοπτικό κανάλι Α1, οι περικοπές στα καύσιμα είχαν αναγκάσει την Πολεμική Αεροπορία να μειώσει κατά το έτος 2010 τις εκπαιδευτικές πτήσεις και εν μέρει να αναστείλει το σύνολο των δραστηριοτήτων της. Ορισμένα από τα ελικόπτερα της ΠΓΔΜ παρέμειναν καθηλωμένα, επειδή δεν υπήρχα τα χρήματα για τις εργασίες συντήρησης.
Τον Δεκέμβριο 2010 και τον Σεπτέμβριο 2011, το Υπουργείο Άμυνας των Σκοπίων υπέγραψε δύο συμβάσεις με την ισραηλινή εταιρία Elbit Systems για τη δημιουργία ενός κέντρου εκπαίδευσης στην αεροπορική βάση στο Πέτροβετς. Η κυβέρνηση των Σκοπίων έχει επενδύσει περί τα 50 εκατομμύρια ευρώ στο έργο και μετά από οκτώ χρόνια, η κυριότητα του κέντρου και η περιουσία του θα μεταφερθεί στο Υπουργείο Άμυνας. Οι φιλοδοξίες είναι μεγάλες - ένα κέντρο για να παρέχει εκπαίδευση πιλότων από την γύρω περιοχή. Τα πέντε Zlin 242L έχουν λάβει ψηφιακά συστήματα καταγραφής πτήσης, τα οποία επιτρέπουν μια ποιοτική ανάλυση της πτήσης. Το κέντρο εκπαίδευσης πιλότων για ελικόπτερα θα εκπαιδεύει και θα πιστοποιεί νέους χειριστές ελικοπτέρων, και θα παρέχει και την προκεχώρημενη εκπαίδευση των ενεργών πιλότων.
Νέα δομή
Στις 2 Απριλίου 2012 δημιουργήθηκε η Ταξιαρχία Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία είναι άμεσα ενταγμένη στη δομή του Στρατού. Αποτελείται από τις παρακάτω ομάδες:
 Πρόσφατα αγοράστηκαν για την Αεροπυρόσβεση/Έρευνα και Διάσωση τρία Air Tractor AT-802A. Τα πρώτα δύο παραδόθηκαν στις 11 Νοεμβρίου 2009, το τρίτο στις 28 Φεβρουαρίου 2010 (airtractor.com)Αναγνώρισης και Επίθεσης (Mi-24V), Μεταφορές (Mi-8MT/17 και UH-1H), VIP Μεταφορές (ένα Learjet 25B, ένα Beech King Air 200 συνετρίβη το 2004), Εκπαίδευσης (Zlin 242L και Zlin 143L), Έρευνα και Διάσωση (χρησιμοποιεί διάφορα αερομέσα), Έλεγχος Εναέριας Κυκλοφορίας (χρησιμοποιεί διάφορα αερομέσα).
Πρόσφατα αγοράστηκαν για την Αεροπυρόσβεση/Έρευνα και Διάσωση τρία Air Tractor AT-802A. Τα πρώτα δύο παραδόθηκαν στις 11 Νοεμβρίου 2009, το τρίτο στις 28 Φεβρουαρίου 2010. Η αξία της σύμβασης αναφέρεται με 10,3 εκατομμύρια δολάρια. Το προσωπικό είχε νωρίτερα ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του, σε πρώτο στάδιο στην Ιταλία με Cessna 172 και Cessna 208 Caravan, και σε δεύτερο στάδιο στην Βαλένθια της Ισπανίας με διθέσιο AT-802 Boss. Τα αεροσκάφη υπάγονται στην Διεύθυνση Προστασίας και Διάσωσης και εδρεύουν επίσης στο Πέτροβετς.
Η ΠΓΔΜ έχει 10 αεροδρόμια με ασφαλτοστρωμένους διαδρόμους (2.438 έως 3.047 μέτρα: 2, κάτω από 914 μέτρα: 8), και 4 αεροδρόμια με πρόχειρους διαδρόμους (914 έως 1.523 μέτρα: 1, κάτω από 914 μέτρα: 3)
Αστυνομία
Η ισχυρή χιονόπτωση στα Βαλκάνια ανέδειξε την ανάγκη χρήσεως στρατιωτικών και αστυνομικών ελικοπτέρων για την εκκένωση αμάχων στις ορεινές περιοχές των Σκοπίων. Ελικόπτερο τύπου Mi-17V-5 της Αστυνομίας, ήταν πρώτο από τη δύναμη των ελικοπτέρων που χρησιμοποιήθηκε κατά το τρέχον έτος για να βοηθήσει τον τοπικό πληθυσμό.Η αστυνομία της ΠΓΔΜ λειτουργούσε μέχρι πρόσφατα έναν μικρό στόλο από τρία ελικόπτερα. Δύο AB-206 και ένα AB-212 ήταν στην απογραφή με τα Σκόπια ως μέρος της Γιουγκοσλαβίας. Μετά το 2000 η Ταϊβάν ανακοίνωσε ότι πρόκειται να δωρίσει στη κυβέρνηση των Σκοπίων 5 εκατομμύρια δολάρια για να ενισχύσει την άμυνα. Τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για την αγορά ενός νέου Bell 412EP που παραδόθηκε στις 22 Νοεμβρίου 2000. Η Ταϊβάν χρησιμοποιεί γενικά μια ποικιλία μεθόδων για την αναγνώριση της ανεξαρτησίας της από την ηπειρωτική Κίνα, συμπεριλαμβανομένων τέτοιων δώρων.Τα ελικόπτερα της αστυνομίας σταθμεύουν στην βάση Ιντρίζοβο, κοντά στα Σκόπια, αν και το σχέδιο προβλέπει την μετεγκατάσταση αυτών στην βάση του Πέτροβετς.
Το 2008 αγοράστηκαν δύο Mi-171 και δύο Mi-17V-5 από το Υπουργείο Εσωτερικών των Σκοπίων. Τα ελικόπτερα αγοράστηκαν μεταχειρισμένα από την Λιθουανία με δύο ξεωριστές συμβάσεις. Στις 27 Νοεμβρίου 2008 τα δύο Mi-171 για 20,4 εκατομμύρια δολάρια και στις 23 Δεκεμβρίου 2008 τα δύο Mi-17V-5 για 21,7 εκατομμύρια δολάρια. Τα Mi-17 του Υπουργείου Εσωτερικών των Σκοπίων εξοπλίζουν το σμήνος «Γεράκια» το οποίο από το 1969 πετά με δυτικής προέλευσης ελικόπτερα. Ένα από τα Mi-17V-5 είδε φέτος ενεργό δράση σε επιχειρήσεις εκκένωσης αμάχων.
Διεθνείς συμμετοχές
Η ΠΓΔΜ είναι ενεργό μέρος στο πρόγραμμα PfP του ΝΑΤΟ από το Νοέμβριο του 1995. Στις 6 Μαρτίου του 2008 η πιθανολογούμενη είσοδος στο ΝΑΤΟ έληξε χωρίς επιτυχία, λόγω των διαφορών με την Ελλάδα για το όνομα.
Από τις 14 Ιουλίου 2006 έως και τον Ιούλιο του 2008, η Πολεμική Αεροπορία συμμετείχε με ελικόπτερα στην ειρηνευτική επιχείρηση «Althea» στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.
«Αλέξανδρος», στην Ουγγαρία, 14 Σεπτεμβρίου 2011 (Υπουργείο Εξωτερικών της FYROM)Mέσα Σεπτεμβρίου 2012, δύο Mi-24, ένα Mi-17, καθώς και μια 15μελη ομάδα της ειδικής δύναμης «Λύκοι», συμμετείχαν σε πολυεθνική άσκηση «Logical Decision 2012» στην Ουγγαρία. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη συμμετοχή των Σκοπίων στην συγκεκριμένη άσκηση - η πρώτη συμμετοχή ήταν το 2010 και καταγράφεται ως η πρώτη άσκηση με πραγματικά πυρά εκτός των συνόρων της ΠΓΔΜ.

Διοικητής της Αεροπορικής Ταξιαρχίας
Kire Kolevski, Διοικητής της Αεροπορικής Ταξιαρχίας της ΠΓΔΜΟ Kire Kolevski γεννήθηκε στις 26 Δεκέμβρη του 1967 στα Σκόπια. Αποφοίτησε το Σχολείο Αεροπορίας στο Σεράγεβο το 1986, στη συνέχεια ολοκλήρωσε ως πιλότος ελικοπτέρων μάχης τις σπουδές στη Σχολή Πολεμικής Αεροπορίας στο Ζαντάρ το 1990. Το 1992 εντάσσεται στη νεοσυσταθείσα Πολεμική Αεροπορία. Το 2001 διορίστηκε αναπληρωτής διοικητής της νεοσύστατης Μοίρας με Mi-24. Το 2003 αποφοίτησε από την Aεροπορική Ακαδημία στην Αλαμπάμα (Maxwell Air Force Base) των Ηνωμένων Πολιτειών. Το 2004 διορίστηκε Αρχηγός του Επιτελείου της Πολεμικής Αεροπορίας. Το 2011 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Εθνικής Άμυνας στην Ουάσινγκτον. Είναι πιστοποιημένος ως πιλότος δοκιμών και εκπαιδευτής, πετά ελικόπτερα Mi-17 και Mi-24. Ομιλεί την αγγλική και την ρωσική γλώσσα.

fox2magazine.net/Βετεράνος

http://www.veteranos.gr/
loading...


ΜΗ ΞΕΧΑΣΕΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΔΕΙΤΕ..

loading...
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments
Item Reviewed: H Πολεμική Αεροπορία των Σκοπίων Description: Rating: 5 Reviewed By: Χ.Σ.- (main administrator)
Scroll to Top