Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για επαναλειτουργία της τακτικής γραμμής η οποία να συνδέει με επιβατικό πλοίο την Κύπρο με την Ελλάδα, ανέφερε ο υπουργός Συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης έπειτα από ερώτηση του βουλευτή των Οικολόγων Γιώργου Περδίκη. Ο Υπουργός σημείωσε επίσης ότι λόγω του γεγονότος ότι η θαλάσσια επιβατική γραμμή δεν είναι οικονομικά βιώσιμη, η επαναλειτουργία της γραμμής αυτής μόνο με επιδότηση (κοινοτική ή κρατική) μπορεί να καταστεί δυνατή.
Επιπλέον, επεσήμανε ότι η επιδότηση της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου κι Ελλάδας δεν εμπίπτει στις πρόνοιες για να διεκδικήσουμε κοινοτικά κονδύλια, ενώ το υπουργείο Συγκοινωνιών τόνισε ότι ακολουθεί και αναζητεί παράλληλα εναλλακτικές λύσεις.
Οικονομικά ασύμφορη
Η ακτοπλοϊκή γραμμή που στο παρελθόν συνέδεε την Ελλάδα με την Κύπρο έχει διακοπεί εδώ και μερικά χρόνια. Όπως είναι γνωστό, η λειτουργία της τακτικής γραμμής που υπήρχε στο παρελθόν είχε καταστεί οικονομικά ασύμφορη για τους πλοιοκτήτες επιβατικών πλοίων λόγω της μειωμένης επιβατικής κίνησης μεταξύ των λιμανιών Λεμεσού και Πειραιά. Ενώ υπήρχε κάποια ζήτηση κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, κατά τη διάρκεια του χειμώνα αυτή ήταν ελάχιστη με αποτέλεσμα να καθιστά τη γραμμή ζημιογόνα. Η μείωση στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων, σε συνδυασμό με τη σχετικά μακρά διάρκεια του θαλάσσιου ταξιδιού προς και από τον Πειραιά (γύρω στις 30 ώρες ανά διαδρομή), συνέβαλαν επίσης αρνητικά στη ζήτηση για μεταφορά επιβατών διά θαλάσσης.
Επίσης οι οργανωμένες εκδρομές στο Ισραήλ ή/και στην Αίγυπτο που προσφέρονταν ως προέκταση και συνέβαλλαν στην οικονομική βιωσιμότητα της γραμμής Λεμεσού-Πειραιά, δεν υφίστανται πλέον λόγω της πολιτικής αστάθειας στην περιοχή.
Δαπάνες εκατομμυρίων
Το Τμήμα Εμπορικής Ναυτιλίας έχει εκτιμήσει το ύψος της ετήσιας κρατικής ενίσχυσης που απαιτείται για ένα Passenger Ferry (περίπου 20 χρόνων, 120 μέτρα, 400 κρεβάτια, 50 φορτηγά ή 200 αυτοκίνητα) το οποίο θα κάνει την εβδομαδιαία διαδρομή Πειραιά-Λεμεσό-Χάιφα-Πειραιά γύρω στα €5.000.000-€6.000.000 (έτος 2010). Η τυχόν επιδότηση της γραμμής αυτής για διατήρησή της κατά τους χειμερινούς μήνες από τη Δημοκρατία συνεπάγεται δαπάνη πολλών εκατομμυρίων ευρώ κάτι που στο παρόν στάδιο είναι αδύνατο, σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι μόνο με επιδότηση (κοινοτική ή κρατική) μπορεί να καταστεί δυνατή η επαναλειτουργία της γραμμής αυτής».
Δεν εμπίπτει στα κοινοτικά κονδύλια
Σύμφωνα με τον υπουργό, όσον αφορά την επιδότηση της γραμμής από κοινοτικά κονδύλια, από προσπάθειες που έχουν γίνει στο παρελθόν προς αυτή την κατεύθυνση διαφάνηκε ότι η επιδότηση της λειτουργίας της θαλάσσιας σύνδεσης από τα υφιστάμενα κοινοτικά προγράμματα δεν εμπίπτει στα κριτήρια επιλεξιμότητας των προγραμμάτων αυτών. «Οι λόγοι μη επιλεξιμότητας της θαλάσσιας σύνδεσης οφειλόταν στην εμπορευσιμότητα της γραμμής (πώληση εισιτηρίων) καθώς και στο γεγονός ότι τα προγράμματα αυτά δεν καλύπτουν λειτουργικά έξοδα της γραμμής», ανέφερε.
Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι οι προσπάθειες εξεύρεσης επιδότησης μιας τακτικής επιβατικής γραμμής μεταξύ Ελλάδας-Κύπρου από κοινοτικά κονδύλια μέσω νέων χρηματοδοτικών προγραμμάτων είναι συνεχής. Εξήγησε ότι στη Συμφωνία Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 η οποία καταρτίζεται από τα Κράτη Μέλη σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αποδοτικότερη χρήση των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων που ετοιμάστηκε από τη Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Συντονισμού και Ανάπτυξης αναφέρεται το πρόβλημα της έλλειψης της ναυτιλιακής σύνδεσης.
Δεδομένου του νησιώτικου χαρακτήρα της Κύπρου, η Σύσταση Μηχανισμών Στήριξης των Θαλάσσιων Συνδέσεων-Αρτηριών μεταξύ των Κρατών Μελών και της Κύπρου αλλά και της Κύπρου με τρίτες χώρες (Εναλλακτική Κινητικότητα) είναι αναγκαία γι’ αυτό και το θέμα της ναυτιλιακής σύνδεσης, έχει τεθεί κάτω από την Προτεραιότητα Χρηματοδότησης 2 για την Προώθηση της Αειφόρου Ανάπτυξης και συγκεκριμένα την Προώθηση Βιώσιμων Μεταφορών.
Έλλειψη ενδιαφέροντος
Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι η έλλειψη επιχειρηματικού ενδιαφέροντος για λειτουργία τακτικής θαλάσσιας επιβατικής γραμμής διαφαίνεται από τις συναντήσεις των εκάστοτε Υπουργών Συγκοινωνιών και Έργων που είχαν στο παρελθόν με διάφορες εταιρείες που εκτελούν τακτικές επιβατικές γραμμές (ANEK, Grimalti).
Εναλλακτικές λύσεις
Μέχρι εξευρέσεως μια μόνιμης λύσης, το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων προβαίνει σε άλλες ρυθμίσεις, όπως η μεταφορά επιβατών με τα εμπορικά οχηματαγωγά πλοία (Ro-Ro Cargo vessels), τα οποία εκτελούν τακτικά δρομολόγια από και προς την Ελλάδα και Ισραήλ καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Τα πλοία αυτά εξυπηρετούν πρωτίστως τη διακίνηση οχημάτων, φορτηγών και εμπορευμάτων έχουν όμως τη δυνατότητα, εάν οι πλοιοκτήτες το επιθυμούν, να μεταφέρουν μέχρι 12 επιβάτες. Η διευθέτηση αυτή καθιστά εφικτή την μετάβαση πολιτών από και προς την Ελλάδα διά θαλάσσης, ιδιαίτερα όσων αντιμετωπίζουν πρόβλημα αεροφοβίας, μέχρι την εξεύρεση λύσης για τη λειτουργία μόνιμης επιβατικής γραμμής.
Επιπρόσθετα, εξετάζεται το ενδεχόμενο παραχώρησης αριθμού θέσεων (μονής κατεύθυνσης) στα κρουαζιερόπλοια τα οποία, με βάση την Κύπρο, πραγματοποιούν κρουαζιέρες στα Ελληνικά νησιά κατά τους θερινούς μήνες. Για την εφαρμογή της πρότασης αυτής είναι απαραίτητη η επίλυση -σε συνεργασία με τις Ελληνικές Αρχές- ορισμένων διαδικαστικών προβλημάτων, όπως η παροχή διευκολύνσεων στις διαδικασίες έλεγχου διαβατηρίων στα λιμάνια όπου αποβιβάζονται οι επιβάτες μονής κατεύθυνσης.
Συνεχείς προσπάθειες για επαναλειτουργία
Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι η μη ύπαρξη τακτικής γραμμής η οποία να συνδέει με επιβατικό πλοίο την Κύπρο με την Ελλάδα είναι ένα ζήτημα που απασχολεί εδώ και καιρό την Κυπριακή Κυβέρνηση και ιδιαίτερα το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Έργων τόσο για εθνικούς λόγους όσο και για σκοπούς παροχής εναλλακτικών μέσων για μεταφορά από και προς την Ελλάδα επιβατών, οι οποίοι αδυνατούν να ταξιδεύσουν αεροπορικώς. «Οι προσπάθειες για την επαναλειτουργία της γραμμής αυτής είναι συνεχείς», κατέληξε.sigamalive
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------