Η τραγωδία με το Mirage 2000-5 διεύρυνε τον μακάβριο κατάλογο με τα δυστυχήματα που έχουν εμπλακεί τα μαχητικά αεροσκάφη αυτού του τύπου της Πολεμικής μας Αεροπορίας.
Συνολικά από το 1992 έχουν καταπέσει 13 μαχητικά αεροσκάφη Mirage όλων των εκδόσεων. Από αυτά η Πολεμική μας Αεροπορία και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις θρήνησαν και θρηνούν συνολικά επτά ιπτάμενους που έχασαν τη ζωή τους στο βωμό της προάσπισης της εθνικής μας κυριαρχίας.
Το πρώτο ατύχημα έγινε στις 07/10/1992 κοντά την περιοχή της Τανάγρας όπου βρίσκεται και η βάση των δυο μοιρών από τις οποίες επιχειρούν συγκεκριμένα αεροσκάφη. Ένα μήνα αργότερα στις 26 Νοεμβρίου σημειώνεται το πρώτο δυστύχημα σε πτήση μαζί με αεροσκάφος F-16 στο Κεντρικό Αιγαίο.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, όπως αναφέρει το onalert.gr, η Πολεμική μας Αεροπορία θρήνησε εκ νέου το χαμό ακόμη ενός στελέχους της όταν το μαχητικό κατεπεσε στην Άνδρο. Προτού καν συμπληρωθούν 12 μήνες, και συγκεκριμένα στις 28 Ιουλίου του 2007 ένα2000EGM πέφτει κοντά στη Σκύρο και παρασύρεται στο θάνατο ο πιλότος του.
Δυο μηνές μετά ακόμη ένα μαχητικό του ίδιου τύπου θα συντριβεί. Στις 4 Νοεμβρίου του 1998 η Πολεμική Αεροπορία βυθίζεται ξανά στο πένθος μετά την πτώση στη Σκάλα Ωρωπού ενός Mirage 2000BGM. Πέντε χρόνια μετά στις 11 Νοεμβρίου του 2003 νέα πτώση αεροσκάφους Μιράζ θα συγκλονίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις, ο πιλότος του όμως θα επιζήσει.
Την 1η Σεπτεμβρίου του 2004 θα καταγραφεί ακόμη μια πτώση στα 20 ναυτικά μίλια ανοιχτά των ακτών της Σκύρου. Δυο χρόνια μετά στις 14 Απριλίου του 2006 το μαχητικό αεροσκάφος της Πολεμικής μας Αεροπορίας θα συντριβεί στο Πτώο Όρος και από εκεί θα ανασυρθεί νεκρός ο πιλότος του. Στις 27 Φεβρουαρίου της επόμενης χρονιάς ακόμη ένα Mirage κατά την επιστροφή του από εκπαιδευτική πτήση στη βάση της Τανάγρας θα πέσει χωρίς ωστόσο να σημειωθεί θανάσιμος τραυματισμός.
Τέσσερα χρόνια αργότερα, το καλοκαίρι του 2011 θα καταγραφεί ακόμη ένα ατύχημα με τον ίδιο τύπο μαχητικού στη Σάμο, χωρίς ευτυχώς και τότε να υπάρξουν θύματα. Θα περάσει αρκετός καιρός και συγκεκριμένα έξι χρόνια, έως τον Μάιο του 2017 όταν το διθέσιο Μιραζ μετά από εκπαιδευτική αποστολή στην περιοχή των Σποράδων θα καταπέσει στον Ευβοϊκό Κόλπο. Ούτε και τότε κατεγράφησαν θύματα.
Ημέρα πένθους είναι η Πέμπτη 12 Απριλίου, για την Πολεμική Αεροπορία καθώς ένας ικανός πιλότος με πολλές ώρες πτήσεις χάθηκε πάνω το καθήκον. Ο πιλότος του Mirage 2000-5 ήταν ο αρχηγός της ομάδας που το πρωί της Δευτέρας πήραν την εντολή να αναχαιτίσουν τουρκικά αεροσκάφη που είχαν μπει στο FIR Αθηνών. Η επιχείρηση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και το κακό έγινε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες κατά τη επιστροφή τους στην βάση της Σκύρου.
Στις 12:15 ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού ανέφερε στον πύργο ελέγχου ότι ο νούμερο ένα δεν τον ακολουθεί και μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες που ακόμη δεν έχουν επιβεβαιωθεί τους είπε ότι πουθενά στον ορίζοντα δεν είδε αλεξίπτωτο που θα σήμαινε ότι ο πιλότος είχες προλάβει να εκτοξευθεί από την θέση του. Επίσης είναι δεδομένο ότι ο άτυχος πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου ώστε να ενημερώσει τον πύργο ελέγχου για πιθανό πρόβλημα που αντιμετώπιζε.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------