του Δημήτρη Ζιαμπάζη ..
Ο ιερός για τους αρχαίους Αθηναίους Κηφισός ποταμός. 19ος αιώνας
Ιλισός, Κηφισός, Ηριδανός, Ερασινός, Ασωπός. Ποταμοί της Αθήνας που δεν υπάρχουν πια... Μπαζώθηκαν στις δεκαετίες του 1950 και 1960, για να χτιστεί, πρόχειρα, αντιαισθητικά και μη πρακτικά η νέα τσιμεντούπολη. Και σε συνδυασμό με τα καμένα δάση της περιοχής, έχουμε ως αποτέλεσμα να ρίχνει απλά μια δυνατή βροχή και να τη θεωρούμε ως θεομηνία...
H φύση σε εκδικείται όταν δεν την σέβεσαι, κι αυτό ακριβώς το θυμόμαστε όταν πιάνουν τα πρωτοβρόχια κάθε φθινόπωρο στις μεγάλες τσιμεντουπόλεις.
Δυστυχώς οι ο λαός μας στη σημερινή εποχή έχει ξεχάσει αξίες που είχαν μάλιστα προσφέρει στην ανθρωπότητα οι αρχαίοι Έλληνες κατά το παρελθόν...
Αρμονία με τη φύση, αισθητική, πρακτικότητα...
Αυτές τις αξίες όμως πρέπει να της ξαναθυμηθούμε.
Αν θέλουμε λοιπόν να έχουμε ένα αξιόλογο παρόν και μέλλον, θα πρέπει κάποια στιγμή να δημιουργηθεί
ένα σοβαρό σχέδιο ανοικοδόμησης των πόλεων μας.
Θα είναι σταδιακό ή θα είναι ριζοσπαστικό και αστραπιαίο...
Αυτό ας το καθορίσουν οι γενικότερες συνθήκες...
Όμως η ανοικοδόμηση των πόλεων είναι κάτι το απαραιτήτως αναγκαίο.
Πρέπει να γίνει όραμα μας. Πρέπει να γίνει στόχος μας. Πρέπει να γίνει πράξη.
Κι αυτή τη φορά, δεν πρέπει να γίνει με γνώμονα την προχειρότητα και τη νοοτροπία της κακαισθησίας και του "άρπα κόλλα'' ...
Οι νέες πόλεις που θα ξανανοικοδομηθούν στο μέλλον στην Ελλάδα, πρέπει να έχουν πρότυπο την αρχαία Ελληνική κλασσική αισθητική, θα είναι προσαρμοσμένες στις σύγχρονες ανάγκες και τεχνολογίες, θα είναι πρακτικά χτισμένες και θα δημιουργούν ένα αίσθημα ευφορίας και ευδαιμονίας σε όσους κατοικούν μέσα σε αυτές...
Θα είναι χτισμένες εναρμονισμένες και με σεβασμό προς τη φύση, τον άνθρωπο και τον ίδιο τον Ελληνικό πολιτισμό.
Έτσι πρέπει να γίνει, και έτσι θα γίνει.
Δημήτρης Ζιαμπάζης
Περισσότερες λεπτομέρειες για τα ποτάμια της Αθήνας, όπως ήταν στην αρχαιότητα, έχει το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών.
Οι καταρράκτες του Ιλισού, Αθήνα 1801-1806.
Έργο του βρετανού ζωγράφου Edward Dodwell
Τυπώθηκε στο Λονδίνο το 1821
Η πηγή Καλλιρρόη, του Ιλισού, Αθήνα, 7 Μαρτίου 1891
Δεξιά ο αμερικανός ποδηλάτης William Sachtleben
Φωτογράφος: Thomas Gaskell Allen Jr.
Η πηγή Καλλιρρόη και ο Ιλισός, όπως ήταν το 1844
Λιθογραφία από το αρχικό έργο του Harry John Johnson
Δημοσιεύτηκε στο "London Illustrated News" το 1863
Ο Ιλισός το 1844
Έργο του βρετανού ζωγράφου Harry John Johnson
Η Ρωμαϊκή γέφυρα του Ιλισού και τα ερείπια του Παναθηναϊκού Σταδίου
Έργο του γάλλου αρχιτέκτονα και αρχαιολόγου Julien-David Le Roy | Από έκδοση του 1758
Η γέφυρα του Ιλισού στη θέση του σημερινού Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, το 1938
Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ
Το τρίτοξο γεφύρι που χτίστηκε πάνω από τον Ιλισό το 1874, δαπάνη Γεωργίου Αβέρωφ
Αθήνα, 1896
Το γεφύρι από διαφορετική γωνία λήψης, με το Πανόραμα Θων (που χτίστηκε το 1895 και κατεδαφίστηκε το 1921) στα αριστερά του
Αθήνα, 1906
Ο Ιλισός στο ύψος του Καλλιμάρμαρου, περί το 1937
Ψηφιακό αρχείο της ΕΡΤ
Αθήνα, 11 Φεβρουαρίου 1937 | Η κάλυψη του Ιλισού
Το Μετς και ο Ιλισός, φωτογραφημένοι από τον λόφο του Αρδηττού, στις αρχές του 20ου αιώνα
Η κοίτη του Ιλισού, το 1905
Φωτογράφος: Ναύαρχος Νικόλαος Κ. Μακκάς
Φωτογραφικό Αρχείο Ελιά
Γεφυράκι του Ιλισού, στη σημερινή Λεωφόρο Βασιλίσσης Όλγας
Ο Ιλισός, όταν κυλούσε στη μέση της Καλλιρόης | Αθήνα, 1963
Φωτογράφος: Δημοσθένης Μπούκης
Το ρωμαϊκό υδραγωγείο του Αδριανού, πάνω από τον Ποδονίφτη, στη Φιλοθέη
Léon Joubert, τέλη 19ου - αρχές 20ου αιώνα.
Σημερινή τοποθεσία: στο τέλος της Λεωφόρου Καποδιστρίου, μεταξύ Καλογρέζας, Περισσού και Νέας Ιωνίας.
Ο Ηριδανός περνά δίπλα από τον Ναό του Ηφαίστου στο Θησείο
Αθήνα 1832
Έργο του σκωτσέζου ζωγράφου Hugh William "Grecian" Williams
Ο Ηριδανός σήμερα κυλά στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού
Κι εδώ, από μια άλλη οπτική γωνία
Ο Κηφισός και η Γέφυρα στο προάστιο Κολοκυνθού | Αθήνα, 1904
Ο Κηφισός των αρχών του αιώνα
Και πάλι ο Κηφισός
Η πηγή Κεφαλάρι του Κηφισού, που έδωσε το όνομά της στη γνωστή γειτονιά της Κηφισιάς
Ο Κηφισός στο σημείο που σήμερα αποκαλούμε Τρεις Γέφυρες (και τότε είχε όντως τρεις γέφυρες)
Αθήνα 1927
Ψηφιακό Αρχείο της ΕΡΤ
Ο Κηφισός φωτογραφημένος κάτω από την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας
Αθήνα, 26 Απριλίου 2009
Η κλασσική Ελληνική αισθητική.
Η αισθητική του άρπα κόλλα και του τσιμέντου.
Διαλέξτε και πάρτε...
Πώς θα ήταν η Αθήνα αν χτίζονταν με σεβασμό ως προς τους ποταμούς της; -
- Μα φυσικά όπως και οι άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες :
Βουδαπέστη- Δούναβης
Μια πόλη πλήρως εναρμονισμένη με το φυσικό της περιβάλλον.
Τα ιστορικά της κτήρια είναι κτισμένα κυρίως σε αρχαιοελληνικό ρυθμό.
Λονδίνο- Τάμεσης
Ακόμα μέχρι σήμερα ο Τάμεσης δεσπόζει στην καρδιά του Λονδίνου.
Παρίσι- Σηκουάνας
Στο κέντρο της Γαλλικής πρωτεύουσας ακμαίος και ο Σηκουάνας. Ιδανικός και για ρομαντικές περιηγήσεις.
http://el-democracy.blogspot.gr
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------