Πηγή: NEWSCITY1
Μια άλλη εξίσου τραγική διάσταση των τροχαίων δυστυχημάτων ανέδειξε στη Βουλή ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ. Θάνατος σε τροχαίο κόστος 1 εκατ. αναπηρία 3 εκατ. ευρώ.Συγκλονιστικά στοιχεία για την κατάσταση
στους ελληνικούς δρόμους, τα τροχαία δυστυχήματα, τις οικογενειακές τραγωδίες αλλά κ τον «λογαριασμό» κατέθεσε ενώπιον της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής ο πρόεδρος της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ).
Ο Άγγελος Μπαβέλλας αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόθεση του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη να αυξήσει τα όρια ταχύτητας στους οδικούς άξονες ταχείας κυκλοφορίας στα 150 χιλιόμετρα την ώρα.
Αν και δεν τάχθηκε εναντίον της επικείμενης αύξησης, υπενθυμίζοντας ότι ήταν ο ίδιος που επί υπουργίας Χρήστου Βερελή συμμετείχε στην επιτροπή που αποφάσισε την αύξηση των ορίων ταχύτητας στα 130 χιλιόμετρα που ισχύει σήμερα, έσπευσε να παρατηρήσει ότι δεν θα υπάρξουν συνέπειες εάν τα «150 χιλιόμετρα χρησιμοποιούνται με σύνεση και το σύστημα αστυνομεύεται μέσα από κάμερες παρακολούθησης των αυτοκινητοδρόμων (σ.σ προφανώς για καλύτερο έλεγχο) και όχι από την τροχαία και να είναι οι παραχωρησιούχοι που θα ενημερώνουν την τροχαία».
Τόνισε πάντως ότι σε κάθε περίπτωση η αριστερή λωρίδα θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για προσπέρασμα «Εάν οδηγούν στην αριστερή λωρίδα και παραμένουν εκεί, τότε πρέπει να «αποκόβεται» το κεφάλι του οδηγούντος υπερβολικά στην αριστερή λωρίδα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μπαβέλλας είπε ότι η εκπαίδευση για τον ΚΟΚ πρέπει να ξεκινά από την παιδική ηλικία και εξέφρασε την άποψη ότι πρέπει να γίνονται συνεχείς καμπάνιες μέσω της κρατικής τηλεόρασης. Υποστήριξε εξάλλου ότι πρέπει να επιβληθούν ποινές που να αποτρέπουν τον οδηγό να κάνει παραβάσεις.
Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μοτοσυκλέτας από το 1997 και ο ίδιος αποκάλυψε ότι αισθάνεται πολλές φορές άσχημα από την συμπεριφορά των Ελλήνων αναβατών.
«Θεωρούν ότι ο δρόμος είναι δικός τους» είπε και υποστήριξε ότι πρέπει να απαγορευθεί η είσοδος μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού (κάτω από 250 κε) στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.
Εκείνο πάντως που προκάλεσε για μια ακόμα φορά αίσθηση είναι ο φόρος αίματος που καταβάλουμε στην άσφαλτο.
Ο κ. Μπαβέλλας παρέδωσε στους βουλευτές εισήγηση της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Αυτοκινήτου βάσει της οποίας, όπως ενημέρωσε έχουμε 3.500 νεκρούς κάθε ημέρα από τροχαία δυστυχήματα.
«Είναι ένας μεγάλος αριθμός. Κάθε μέρα χάνεται μια μικρή πόλη» δήλωσε.
Στην Ελλάδα η κατάσταση εξακολουθεί να είναι άσχημη αν και όπως σημείωσε, έχουμε μείωση των θανατηφόρων.
«Από τα 2.500 θανατηφόρα έχουμε φτάσει στα 800 με 900 θανατηφόρα το χρόνο» είπε επικαλούμενος στοιχεία της ΕΛΑΣ.
Όσο για τις αιτίες εξακολουθούν λίγο πολύ να είναι οι ίδιες.
Παραβιάσεις των Stop, του κόκκινου και η κίνηση στην αντίθετη λωρίδα.
Ανθρώπινος πόνος και οικονομικό κόστος
Ο κ. Μπαβέλλας αναφέρθηκε όμως και στους τραυματισμούς. «Οι σοβαροί τραυματισμοί είναι πρόβλημα τόσο για τους παθόντες, όσο και για τους προκαλέσαντες αλλά και για την εθνική οικονομία».
Εξήγησε ότι το κόστος μια μόνιμης ολικής αναπηρίας είναι τριπλάσια από το κόστος ενός θανάτου δότι στην μόνιμη ολική αναπηρία δεν υπάρχει μόνο το θύμα, Υπάρχει και η οικογένεια. «Είναι η οικογένεια του θύματος, η πολιτεία, οι θεσμοί που επιβαρύνονται» είπε και επικαλούμενος σχετικά στοιχεία ενημέρωσε τους βουλευτές ότι «ο θάνατος ενός πολίτη κοστίζει ένα εκατομμύριο ευρώ, ενώ η αναπηρία τρία εκατομμύρια ευρώ. Ειδικά αν το ατύχημα γίνει σε νεαρή ηλικία τα τρία εκατομμύρια μπορούν να γίνουν πέντε με όλες τις δυσμενείς επιπτώσεις για την οικογένεια και την ΕΕ» κατέληξε.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------