Αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας των μικρομεσαίων ΙΧ αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού με βάση την ετήσια χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο κάτοχος του ΙΧ…
Αυτό είναι ένα σενάριο που εξετάζεται από την Κυβέρνηση, βάσει του λεγόμενου «Ολλανδικού μοντέλου», σύμφωνα με το οποίο η επιβάρυνση ενός ΙΧ υπολογίζεται με το γινόμενο των ετήσιων χιλιόμετρων (που καταγράφονται μέσω συσκευής GPS) και του συντελεστή 0,03 (ετήσια διανυθέντα χλμ. επί 0,03€).
Αν και το σενάριο αυτό έχει ελάχιστες πιθανότητες να επιβεβαιωθεί λόγω και του κόστους των συσκευών GPS (βέβαια με τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών ποτέ δεν είσαι σίγουρος), εάν όμως ισχύσει θα επιφέρει σημαντικές αυξήσεις στα μικρομεσαίου κυβισμού ΙΧ προς όφελος των μεγάλων σε κυβισμό, τα οποία θα ανασάνουν σημαντικά και από τη μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης κατά 30%, όπως προτίθεται το ΥΠΟΙΚ.
Διπλασιασμός τελών!
Λαμβάνοντας υπόψη ένα ιδιαίτερα συντηρητικό σενάριο, αυτό των 10.000 διανυθέντων χλμ. κατά μέσο όρο (στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 15.000χλμ./έτος) και κάνοντας έναν απλό υπολογισμό (βλέπε σχετικό πίνακα) παρατηρούμε ότι τα μικρού κυβισμού ΙΧ επιβαρύνονται σημαντικά, ακόμη και με υπερδιπλασιασμό των τελών κυκλοφορίας.
Ωφελημένοι (αν και ελάχιστοι οι εναπομείναντες) οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1.929 κ.εκ., καθώς εκεί αναμένεται να υπάρξει μείωση τουλάχιστον 50%!
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010*
Κυβισμός | Τέλη | Νέα τέλη |
786-1.071 κ.εκ. | 120 ευρώ | 300 |
1.072-1.357 κ.εκ. | 135 ευρώ | 300 |
1.358-1.548 κ.εκ. | 240 ευρώ | 300 |
1.549-1.738 κ.εκ. | 265 ευρώ | 300 |
1.739-1.928 κ.εκ. | 300 ευρώ | 300 |
1.929-2.357 κ.εκ. | 660 ευρώ | 300 |
2.358-3.000 κ.εκ. | 880 ευρώ | 300 |
3.001-4.000 κ.εκ. | 1100 ευρώ | 300 |
4.001 κ.εκ. και άνω | 1320 ευρώ | 300 |
*Τέλη κυκλοφορίας βάσει του κυβισμού του κινητήρα.
Αλλά και στα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητα, εκείνα δηλαδή που τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση την εκπομπή CO2 θα υπάρξουν πολύ σημαντικές αυξήσεις. Ωφελημένα και εδώ τα μεγάλα αυτοκίνητα!
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010*
Εκπομπές CO2 g/km | Τέλη ανά gr | Τέλη | Νέα Τέλη |
0-100 | 0 ευρώ/gr | 0 | 300 |
101-120 | 0,9 ευρώ/gr | 108 | 300 |
121-140 | 1,1 ευρώ/gr | 154 | 300 |
141-160 | 1,7 ευρώ/gr | 272 | 300 |
161-180 | 2,25 ευρώ/gr | 405 | 300 |
181-200 | 2,55 ευρώ/gr | 510 | 300 |
201-250 | 2,8 ευρώ/gr | 700 | 300 |
Άνω των 250 | 3,4 ευρώ/gr | 850 | 300 |
*Τέλη κυκλοφορίας με βάση το CO2
Τι αλλαγές θα επιφέρει στο φόρο πολυτελείας η ποσοστιαία μείωση των τεκμηρίων κατά 30%
Σημαντικές μειώσεις φόρων στους κατόχους αυτοκινήτων άνω των 2.000 κ.εκ. θα επιφέρει η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης, που σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες έχει «κλειδώσει» στο 30% (διαβάστε εδώ).
Η μείωση των τεκμηρίων στα ΙΧ, θα επηρεάσει αναλόγως και τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης, κάτι φυσικά που θα αποτυπωθεί φορολογικά το 2016, καθώς τα τεκμήρια που επιβαρύνουν τις φετινές φορολογικές δηλώσεις (2014) είναι τα ισχύοντα του 2013, ενώ οι ίδιες επιβαρύνσεις θα υπάρξουν και για την φορολογική χρήση του 2015.
Ιδού πόσο θα μειωθούν τεκμήρια και φόρος πολυτελούς διαβίωσης με την παραδοχή της μείωσης κατά 30%:
Τεκμήρια
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) | Τεκμήρια που ισχύουν(ευρώ) | Τεκμήρια μειωμένα κατά 30% (ευρώ) |
έως 1200 | 4000 | 2800 |
1300 | 4600 | 3220 |
1400 | 5200 | 3640 |
1500 | 5800 | 4060 |
1600 | 6400 | 4480 |
1700 | 7000 | 4900 |
1800 | 7600 | 5320 |
1900 | 8200 | 5740 |
2000 | 8800 | 6160 |
2100 | 9700 | 6790 |
2200 | 10600 | 7420 |
2300 | 11500 | 8050 |
2400 | 12400 | 8680 |
2500 | 13300 | 9310 |
2600 | 14200 | 9940 |
2700 | 15100 | 10570 |
2800 | 16000 | 11200 |
2900 | 16900 | 11830 |
3000 | 17800 | 12460 |
3100 | 19000 | 13300 |
3200 | 20200 | 14140 |
3300 | 21400 | 14980 |
3400 | 22600 | 15820 |
3500 | 23800 | 16660 |
3600 | 25000 | 17500 |
3700 | 26200 | 18340 |
3800 | 27400 | 19180 |
3900 | 28600 | 20020 |
4000 | 29800 | 20860 |
4100 | 31000 | 21700 |
4200 | 32200 | 22540 |
4300 | 33400 | 23380 |
4400 | 34600 | 24220 |
4500 | 35800 | 25060 |
4600 | 37000 | 25900 |
4700 | 38200 | 26740 |
4800 | 39400 | 27580 |
4900 | 40600 | 28420 |
5000 | 41800 | 29260 |
5100 | 43000 | 30100 |
5200 | 44200 | 30940 |
5300 | 45400 | 31780 |
5400 | 46600 | 32620 |
5500 | 47800 | 33460 |
5600 | 49000 | 34300 |
5700 | 50200 | 35140 |
5800 | 51400 | 35980 |
5900 | 52600 | 36820 |
6000 | 53800 | 37660 |
6100 | 55000 | 38500 |
6200 | 56200 | 39340 |
6300 | 57400 | 40180 |
6400 | 58600 | 41020 |
6500 | 59800 | 41860 |
6600 | 61000 | 42700 |
6700 | 62200 | 43540 |
6800 | 63400 | 44380 |
6900 | 64600 | 45220 |
7000 | 65800 | 46060 |
Φόρος πολυτελούς διαβίωσης
Ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με κυβισμό 1.929 κ.εκ. και άνω. Εάν και εφόσον υπάρξει μείωση, θα αποτυπωθεί στις δηλώσεις του 2016, καθώς ο ΦΠΔ επιβάλλεται αναδρομικά και ισχύει για την χρήση της προηγούμενης χρονιάς.
Δηλαδή οι ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1.929 κ.εκ. θα πληρώσουν το φόρο του 2013 στις δηλώσεις του 2014.
Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε το κατά πόσο θα επηρεάσει η μείωση των τεκμηρίων κατά 30%, το φόρο πολυτελούς διαβίωσης.
Κυβισμός κινητήρα (κ.εκ.) | Φόρος πολυτελούς διαβίωσης που ισχύει (ευρώ) | Φόρος μετά τη μείωση (ευρώ) |
1929 | 410 | 287 |
2000 | 440 | 308 |
2100 | 485 | 339,5 |
2200 | 530 | 371 |
2300 | 575 | 402,5 |
2400 | 620 | 434 |
2500 | 665 | 465,5 |
2600 | 1420 | 994 |
2700 | 1510 | 1057 |
2800 | 1600 | 1120 |
2900 | 1690 | 1183 |
3000 | 1780 | 1246 |
3100 | 1900 | 1330 |
3200 | 2020 | 1414 |
3300 | 2140 | 1498 |
3400 | 2260 | 1582 |
3500 | 2380 | 1666 |
3600 | 2500 | 1750 |
3700 | 2620 | 1834 |
3800 | 2740 | 1918 |
3900 | 2860 | 2002 |
4000 | 2980 | 2086 |
4100 | 3100 | 2170 |
4200 | 3220 | 2254 |
4300 | 3340 | 2338 |
4400 | 3460 | 2422 |
4500 | 3580 | 2506 |
4600 | 3700 | 2590 |
4700 | 3820 | 2674 |
4800 | 3940 | 2758 |
4900 | 4060 | 2842 |
5000 | 4180 | 2926 |
5100 | 4300 | 3010 |
5200 | 4420 | 3094 |
5300 | 4540 | 3178 |
5400 | 4660 | 3262 |
5500 | 4780 | 3346 |
5600 | 4900 | 3430 |
5700 | 5020 | 3514 |
5800 | 5140 | 3598 |
5900 | 5260 | 3682 |
6000 | 5380 | 3766 |
6100 | 5500 | 3850 |
6200 | 5620 | 3934 |
6300 | 5740 | 4018 |
6400 | 5860 | 4102 |
6500 | 5980 | 4186 |
6600 | 6100 | 4270 |
6700 | 6220 | 4354 |
6800 | 6340 | 4438 |
6900 | 6460 | 4522 |
7000 | 6580 | 4606 |
caedriver.gr/athensmagazine.gr
View the Original article
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------