Προβληματίζουν τα όσα απεικονίζονται στις φωτογραφίες που έδωσε στην δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ αναφορικά με την τελική φάση της άσκησης "Καταιγίς 2014" και την απόβαση στην Σαμοθράκη.
Δείχνουν μιζέρια, βαριεστημάρα των συμμετεχόντων, αδιαφορία του προσωπικού για την άσκηση, μηδενική εξομοίωση πραγματικών συνθηκών, τακτικές που προκαλούν το γέλιο παρά τον φόβο στον όποιο εχθρό, απουσία κύριων ταχύπλοων αποβατικών μέσων, προσωπικό καταδικασμένο σε γρήγορο θάνατο σε περίπτωση πραγματικής επιχείρησης και γενικά μία χαλαρότητα άνευ προηγουμένου.
Επαναλαμβάνουμε ότι αυτά βλέπουμε και θα τα αναλύσουμε στην συνέχεια.
Θέλουμε να πιστέψουμε όμως, ότι οι φωτό δεν έχουν καμία σχέση με τις πραγματικές δυνατότητες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και ότι έτυχαν μερικές ατυχείς λήψεις μεμονωμένων περιπτώσεων, ενώ η πραγματικότητα ήταν διαφορετική.
Αλλά ίσως είναι καιρός να αναθεωρηθούν και ορισμένα δόγματα και να καταργηθούν κάποιες ασκήσεις ως αδύνατες να ανταποκριθούν στον βασικό στόχο-πριν καν την εμπλοκή με τον εχθρό στην ακτή:Στην επιβιωσιμότητα.
Δεν μπορούμε στα σοβαρά να περιμένουμε από αρματαγωγά ταχύτητας των 15-20 κόμβων (ιδανικά) να εκτελούν επιχειρήσεις αποβάσεων και να έχουν το ... θράσος να επιβιώσουν σε μια θάλασσα όπως το Αιγαίο, με δεδομένες τις δυνατότητες του αντιπάλου σε προσβολές σκαφών επιφανείας.
Τα ZUBR δεν εμφανίστηκαν και μάλλον θα κάνουμε πολύ καιρό να ξαναδούμε ρωσικής κατασκευής μείζονα οπλικά συστήματα σε άσκηση, για λόγους που δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν.
Εν πάση περιπτώσει ας δούμε ορισμένες χαρακτηριστικές φωτό:
Αυτό τι είναι; Ο Ομιλος Φουσκωτών Σκαφών Ελλάδος σε ψαροντουφεκάδικη εξόρμηση; Εξι φουσκωτά έμφορτα με άνδρες πλέουν ακάλυπτα σχεδόν σε μετωπική παράταξη, ούτε καν εν σειρά, στην ακτή που υποθέτουμε ότι βρίσκονται εχθροί. Μάλιστα το μπροστινό φουσκωτό έχει σταματήσει και περιμένει τους υπόλοιπους. Το μοναδικό σκάφος που κινείται μετά βεβαιότητας είναι το τελευταίο πίσω.
Αποβατικά του Β'ΠΠ κάνουν κύκλους μέσα στο νερό...
Hummer με αντιαρματικό στοιχείο. Ο χειριστής του MILAN-2 υπό συνθήκες μάχης επί της ακτής είναι αυτό που οι Αμερικανοί χαρακτηρίζουν ως "dead meat" ("νεκρό κρέας").
Τον πρώτο που θα στοχεύσει το σύνολο των τουρκικών δυνάμεων είναι ο φουκαράς ο χειριστής που εντελώς ακάλυπτος πληρώνει την έμπνευση αυτών που έσπρωξαν την αγορά των Hummer στην Ελλάδα να τα μετατρέψουν σε ... φορείς αντιαρματικών όπλων με μηδενική κάλυψη για τον χειριστή.
Το ίδιο ισχύει και για τους χειριστές των Kοrnet-Ε που επίσης στοχεύουν απόλυτα εκτεθειμένοι σε αυτή την απίθανη θέση των Hummer.
Αλλοι μελλοθάνατοι: Δεν φτάνει που έχει βγει ο πολυβολητής στην οροφή του "αρχαίου" Μ113 προφανώς για να δίνει καλύτερο ... στόχο, βγήκαν και δύο μέλη της ομάδας που μεταφέρει το όχημα, προφανώς για να ... δυσκολέψουν τους αντίπαλους σκοπευτές και να μην ξέρουν ποιον να πρωτοδιαλέξουν.
Και οι τρεις προαναφερόμενοι, ίσως να είναι και οι τυχεροί της υπόθεσης: Είτε θα πεθάνουν πρώτοι, είτε υπάρχει και η πιθανότητα να πηδήξουν και να γλιτώσουν όταν το Μ113 "γαζωθεί" από ένα απλό 50άρι και γίνει ο τάφος της υπόλοιπης ομάδας.
Αν και πλευρικά δεν χρειάζεται καν 50άρι: Και απλές διατρητικές σφαίρες των 7,62 χλστ. που χρησιμοποιούν οι Τούρκοι με τα τυφέκια Dragunov (κάθε ομάδα πεζικού έχει ένα) το έχει κάνει "κόσκινο" το όχημα, ειδικά πλευρικά.
Στους εν εξελίξει πολέμους στην Συρία και την Ανατολική Ουκρανία, ούτε ως ανέκδοτο δε νοούνται ... "κεφαλάκια έξω" από ΤΟΜΠ ή ΤΟΜΑ. Η εξόντωση του προσωπικού θα ήταν θέμα λίγων λεπτών (και αν...).
Λεπτομέρεια: Η ακτή έχει στρωθεί από μηχάνημα για να διευκολυνθεί η κίνηση και να μη κολλήσει το Μ113!
Σε αυτή την φωτό νομίζουμε ότι λείπει ένα βασικό υλικό για τέτοιου είδους ελληνικές αποβατικές επιχειρήσεις: Ενα τραπεζάκι κι ένα τάβλι εκστρατείας για να απασχοληθεί δημιουργικά η ομάδα του πληρώματος του αποβατικού που κάθεται και χαζεύει το LEO1 την ώρα που αποβιβάζεται σε μία ακτή που υποτίθεται γίνεται της ... Νορμανδίας!
Από 'κει και πέρα το ότι το άρμα αποβιβάζεται με το πυροβόλο των 105 χλστ. να κοιτάει στο εσωτερικό του αποβατικού αυτό γίνεται μάλλον για λόγους ... χωροταξικούς. Πάντως στην αντίστοιχη φωτό της EFES 2014, τα τουρκικά Μ60 και Μ48Τ2 ορμούν στην ακτή με το κανόνι προτεταμένο γιατί υποθέτουμε θεωρούν ότι ο εχθρός βρίσκεται μπροστά και όχι πίσω, στο καράβι...
Τρία άρματα μάχης, δυο-τρία Hummer και Μ113 και ... τρέμετε Τούρκοι. Στο βάθος δεξιά διακρίνεται η μπουλντόζα που ισοπέδωσε την ακτή για να μην υπάρξουν ... ατυχήματα.Κατά τα άλλα, πλήρης αληθοφάνεια στην άσκηση...
Τρία Μ113 σε ρόλο στατικών στόχων...
Τα δύο από τα τρία Μ113 κατεβαίνουν από το πλοίο. Στο προπορευόμενο έχει βγει σχεδόν όλη η ομάδα των πεζοναυτών στον οροφή. Σε έναν πόλεμο όπου ο αντίπαλος ήταν ... τυφλός, ίσως και να ζούσαν για λίγη ώρα.
Ο μοναχικός ναύτης αριστερά κοιτάζει εκστασιασμένος το θέαμα, όπως προφανώς θα έκανε σε μία κανονική απόβαση! Οι άλλοι τρεις που διακρίνονται σε προηγούμενη φωτό, μάλλον δεν τον θέλουν για παρέα...
Καταληκτικά: Δεν θα κάνουμε συγκρίσεις με τις εικόνες της τουρκικής EFES 2014, γιατί επιμένουμε ότι αυτά που βλέπουμε είναι μαγική εικόνα και οι δυνατότητες των ελληνικών ΕΔ είναι πολύ υψηλότερες από αυτές που αντικρύζουμε.
Πάντως το υλικό δεν πρόκειται να αλλάξει για πολλά χρόνια ακόμα. Και δεν ξέρουμε αν θα αλλάξει κάποτε αφού αν επέλθει το μοιραίο η - και τύποις - φινλανδοποίηση της χώρας και ο αφοπλισμός της θα είναι δεδομένα ως αποτελέσματα του "μοιραίου".
Μήπως θα έπρεπε να προσαρμοστούν, έστω τώρα, τουλάχιστον οι τακτικές για ελαχιστοποίηση των απωλειών;
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------