Η εξέλιξη και τελική κατάληξη των τουρκικών ερευνών, αλλά και το πως η Τουρκία θα
διαχειριστεί τα όποια αποτελέσματα, είναι προφανώς αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος της ελληνικής πλευράς.
Η άφιξη και εμπλοκή στις έρευνες εδώ και μερικά 24ωρα του πλοίου ναυαγιαίρεσης-διάσωσης TCG ISIN Α589 σε περιοχή στα νότια της Χίου, εκτός των ελληνικών χωρικών υδάτων, σηματοδοτεί αφενός την εντατικοποίηση του τουρκικών ερευνών για τον εντοπισμό του τουρκικού μαχητικού F-16D Fighting Falcon Block 40 της 192ης Μοίρας (192 Filo) με αριθμό σειράς 91-0023, που κατέπεσε στην περιοχή στις 8 Οκτωβρίου 1996 και αφετέρου την αποφασιστικότητα της Άγκυρας να καταλήξει (το που θα αναλύσουμε παρακάτω) μία μάλλον ακατανόητη (;) πρωτοβουλία.
Μάλιστα η Άγκυρα έχει ήδη κοινοποιήσει τη χρονική επέκταση των ερευνών στη συγκεκριμένη περιοχή μέχρι τις αρχές Μαΐου (η αρχική δέσμευση έληγε την επόμενη εβδομάδα). Αρχικά, στη δεσμευμένη από την Άγκυρα περιοχή μετέβησαν τρεις μονάδες επιφανείας της Τουρκικής Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων (TDK: Turk Deniz Kuvvetleri).
Δύο ναρκοθηρευτικά τύπου Aydin (τουρκική κωδικοποίηση του γερμανικού τύπου Type 332 Frankenthal), τα TCG Amasra M266 και TCG Akcakoca M268 και το τύπου Dogan ταχύ περιπολικό κατευθυνόμενων βλημάτων TCG Marti P341, προφανώς σε ρόλο συνοδείας. Με βάση ανοικτές πηγές ο κύριος εξοπλισμός των ναρκοθηρευτικών τύπου Aydin περιλαμβάνει ένα τύπου Marconi 2093 VDS σόναρ ναρκοθηρίας μεταβλητού βάθους (VDS: Variable Depth Sonar) με δυνατότητα έρευνας μέχρι βάθη 200 μέτρων και δύο εξοπλισμένα με κάμερες ή και σόναρ τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια οχήματα αναγνώρισης και καταστροφής (με τη χρήση γεμίσματος) ναρκών τύπου PAP-105 Mk. 5 της γαλλικής ECA.
Όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία, αυτή είναι από τον γνωστό ιστοχώρο Turkish Navy Net και στην ακόλουθη διεύθυνση μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερες πληροφορίες για το πλοίο: «http://turkishnavy.net/?s=moship»
Όμως, πλέον, όπως ήδη αναφέρθηκε, στις έρευνες νότια της Χίου συμμετέχει και το πλοίο ναυαγιαίρεσης-διάσωσης TCG ISIN Α589. Πρόκειται για ένα υπέργηρο (70 ετών) πλοίο αμερικανικής προέλευσης, το USS Safeguard ARS-25, που εισήχθη σε υπηρεσία με το Ναυτικό των ΗΠΑ στις 30 Σεπτεμβρίου 1944 και το οποίο μόλις παροπλίστηκε (25 Σεπτεμβρίου 1979) εντάχθηκε σε υπηρεσία με την TDK την ίδια ημέρα. Οι ακριβείς επιχειρησιακές δυνατότητες του TCG ISIN A589 σε τουρκική υπηρεσία δεν είναι γνωστές με λεπτομέρειες, πάντως πληροφορίες του «defence-point.gr» αναφέρουν, ότι έχει παρατηρηθεί η ανάπτυξη από το συγκεκριμένο πλοίο συρόμενης διάταξης που εκτείνεται σε μήκος 350 μέτρων.
Σε κάθε περίπτωση η μετάβαση του TCG ISIN A589 στην περιοχή νότια της Σάμου επιδέχεται διττής ερμηνείας: είτε ως ένδειξη ότι τα αποτελέσματα της έρευνας των δύο ναρκοθηρευτικών ήταν ανεπαρκή, είτε ότι κατόρθωσαν να εντοπίσουν τη θέση αντικειμένων που τα θεωρούν συντρίμματα του τουρκικού μαχητικού και προετοιμάζουν την επιχείρηση ανέλκυσης τους.
Η εξέλιξη και τελική κατάληξη των τουρκικών ερευνών, αλλά και το πως η Τουρκία θα διαχειριστεί τα όποια αποτελέσματα, είναι προφανώς αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος της ελληνικής πλευράς. Περιττό να σημειωθεί ότι από την πρώτη στιγμή οι τουρκικές δραστηριότητες στη δεσμευμένη περιοχή νότια της Σάμου βρίσκονται συνεχώς στο μικροσκόπιο των αρμόδιων στρατιωτικών και μη υπηρεσιών.
Ταυτόχρονα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ιδιαίτερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, ενεργοποιήθηκε άμεσα και είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Τούρκο ομόλογό του. Η Ελλάδα έχει ήδη εκφράσει τη θέληση της να συνδράμει τις τουρκικές έρευνες αλλά παραμένει μεγάλο ερωτηματικό γιατί 18 χρόνια μετά το συμβάν η Τουρκία επιχειρεί να ανασύρει (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ένα ζήτημα το οποίο όταν συνέβη, ΔΙΕΥΘΕΤΗΘΗΚΕ (εντός και εκτός εισαγωγικών), από τις αρχές των δύο χωρών…
Καλό θα ήταν η τουρκική ηγεσία, εάν θεωρεί πως ήρθε η ώρα για το επόμενο… κόλπο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, να υπολογίσει και τα «ειδικά χαρακτηριστικά» επιμέρους προσώπων που θα βρεθούν σε κέντρα επιχειρήσεων. Η δε ελληνική πλευρά, κυρίως ο πολιτικός κόσμος που στην αφασία την οποία τελεί στην πλειοψηφία του, οφείλει να θυμάται καλά, ότι η… ασφαλής πρόβλεψη πολιτικής αστάθειας, ενίοτε οδηγούσε κάποιους απέναντι σε περίεργες ιδέες.
Δεν βγαίνουν βέβαια πάντα σε καλό αυτά και στην Άγκυρα γνωρίζουν καλά, ότι το παραμικρό λάθος τους, μπορεί να οδηγήσει σε αλυσίδα γεγονότων με τα οποία θα ασχοληθεί ο ιστορικός του μέλλοντος. Δεν θα τους βάλουμε εμείς μυαλό. Ίσως κληθούμε όμως στο μέλλον να… ευλογήσουμε τα γένια μας λέγοντας πως τα είχαμε πει. Όχι μόνο στην δική μας πλευρά. Αυτά προς το παρόν…
Πηγή
Πηγή: http://www.zoomblog.org
διαχειριστεί τα όποια αποτελέσματα, είναι προφανώς αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος της ελληνικής πλευράς.
Η άφιξη και εμπλοκή στις έρευνες εδώ και μερικά 24ωρα του πλοίου ναυαγιαίρεσης-διάσωσης TCG ISIN Α589 σε περιοχή στα νότια της Χίου, εκτός των ελληνικών χωρικών υδάτων, σηματοδοτεί αφενός την εντατικοποίηση του τουρκικών ερευνών για τον εντοπισμό του τουρκικού μαχητικού F-16D Fighting Falcon Block 40 της 192ης Μοίρας (192 Filo) με αριθμό σειράς 91-0023, που κατέπεσε στην περιοχή στις 8 Οκτωβρίου 1996 και αφετέρου την αποφασιστικότητα της Άγκυρας να καταλήξει (το που θα αναλύσουμε παρακάτω) μία μάλλον ακατανόητη (;) πρωτοβουλία.
Μάλιστα η Άγκυρα έχει ήδη κοινοποιήσει τη χρονική επέκταση των ερευνών στη συγκεκριμένη περιοχή μέχρι τις αρχές Μαΐου (η αρχική δέσμευση έληγε την επόμενη εβδομάδα). Αρχικά, στη δεσμευμένη από την Άγκυρα περιοχή μετέβησαν τρεις μονάδες επιφανείας της Τουρκικής Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων (TDK: Turk Deniz Kuvvetleri).
Δύο ναρκοθηρευτικά τύπου Aydin (τουρκική κωδικοποίηση του γερμανικού τύπου Type 332 Frankenthal), τα TCG Amasra M266 και TCG Akcakoca M268 και το τύπου Dogan ταχύ περιπολικό κατευθυνόμενων βλημάτων TCG Marti P341, προφανώς σε ρόλο συνοδείας. Με βάση ανοικτές πηγές ο κύριος εξοπλισμός των ναρκοθηρευτικών τύπου Aydin περιλαμβάνει ένα τύπου Marconi 2093 VDS σόναρ ναρκοθηρίας μεταβλητού βάθους (VDS: Variable Depth Sonar) με δυνατότητα έρευνας μέχρι βάθη 200 μέτρων και δύο εξοπλισμένα με κάμερες ή και σόναρ τηλεκατευθυνόμενα υποβρύχια οχήματα αναγνώρισης και καταστροφής (με τη χρήση γεμίσματος) ναρκών τύπου PAP-105 Mk. 5 της γαλλικής ECA.
Όπως φαίνεται και από τη φωτογραφία, αυτή είναι από τον γνωστό ιστοχώρο Turkish Navy Net και στην ακόλουθη διεύθυνση μπορεί κανείς να διαβάσει περισσότερες πληροφορίες για το πλοίο: «http://turkishnavy.net/?s=moship»
Όμως, πλέον, όπως ήδη αναφέρθηκε, στις έρευνες νότια της Χίου συμμετέχει και το πλοίο ναυαγιαίρεσης-διάσωσης TCG ISIN Α589. Πρόκειται για ένα υπέργηρο (70 ετών) πλοίο αμερικανικής προέλευσης, το USS Safeguard ARS-25, που εισήχθη σε υπηρεσία με το Ναυτικό των ΗΠΑ στις 30 Σεπτεμβρίου 1944 και το οποίο μόλις παροπλίστηκε (25 Σεπτεμβρίου 1979) εντάχθηκε σε υπηρεσία με την TDK την ίδια ημέρα. Οι ακριβείς επιχειρησιακές δυνατότητες του TCG ISIN A589 σε τουρκική υπηρεσία δεν είναι γνωστές με λεπτομέρειες, πάντως πληροφορίες του «defence-point.gr» αναφέρουν, ότι έχει παρατηρηθεί η ανάπτυξη από το συγκεκριμένο πλοίο συρόμενης διάταξης που εκτείνεται σε μήκος 350 μέτρων.
Σε κάθε περίπτωση η μετάβαση του TCG ISIN A589 στην περιοχή νότια της Σάμου επιδέχεται διττής ερμηνείας: είτε ως ένδειξη ότι τα αποτελέσματα της έρευνας των δύο ναρκοθηρευτικών ήταν ανεπαρκή, είτε ότι κατόρθωσαν να εντοπίσουν τη θέση αντικειμένων που τα θεωρούν συντρίμματα του τουρκικού μαχητικού και προετοιμάζουν την επιχείρηση ανέλκυσης τους.
Η εξέλιξη και τελική κατάληξη των τουρκικών ερευνών, αλλά και το πως η Τουρκία θα διαχειριστεί τα όποια αποτελέσματα, είναι προφανώς αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος της ελληνικής πλευράς. Περιττό να σημειωθεί ότι από την πρώτη στιγμή οι τουρκικές δραστηριότητες στη δεσμευμένη περιοχή νότια της Σάμου βρίσκονται συνεχώς στο μικροσκόπιο των αρμόδιων στρατιωτικών και μη υπηρεσιών.
Ταυτόχρονα, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και ιδιαίτερα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, ενεργοποιήθηκε άμεσα και είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Τούρκο ομόλογό του. Η Ελλάδα έχει ήδη εκφράσει τη θέληση της να συνδράμει τις τουρκικές έρευνες αλλά παραμένει μεγάλο ερωτηματικό γιατί 18 χρόνια μετά το συμβάν η Τουρκία επιχειρεί να ανασύρει (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ένα ζήτημα το οποίο όταν συνέβη, ΔΙΕΥΘΕΤΗΘΗΚΕ (εντός και εκτός εισαγωγικών), από τις αρχές των δύο χωρών…
Καλό θα ήταν η τουρκική ηγεσία, εάν θεωρεί πως ήρθε η ώρα για το επόμενο… κόλπο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, να υπολογίσει και τα «ειδικά χαρακτηριστικά» επιμέρους προσώπων που θα βρεθούν σε κέντρα επιχειρήσεων. Η δε ελληνική πλευρά, κυρίως ο πολιτικός κόσμος που στην αφασία την οποία τελεί στην πλειοψηφία του, οφείλει να θυμάται καλά, ότι η… ασφαλής πρόβλεψη πολιτικής αστάθειας, ενίοτε οδηγούσε κάποιους απέναντι σε περίεργες ιδέες.
Δεν βγαίνουν βέβαια πάντα σε καλό αυτά και στην Άγκυρα γνωρίζουν καλά, ότι το παραμικρό λάθος τους, μπορεί να οδηγήσει σε αλυσίδα γεγονότων με τα οποία θα ασχοληθεί ο ιστορικός του μέλλοντος. Δεν θα τους βάλουμε εμείς μυαλό. Ίσως κληθούμε όμως στο μέλλον να… ευλογήσουμε τα γένια μας λέγοντας πως τα είχαμε πει. Όχι μόνο στην δική μας πλευρά. Αυτά προς το παρόν…
Πηγή
Πηγή: http://www.zoomblog.org
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------