Επί δέκα χρόνια, η ελληνική πολεμική αεροπορία χρησιμοποιεί «τυφλά» F16, παρά το γεγονός ότι για τα συστήματα αυτοπροστασίας τους «ASPIS II» έχουν πληρωθεί από το ελληνικό δημόσιο 64 εκατ. δολάρια, χωρίς όμως να παραλάβουμε ποτέ τα συστήματα αυτά.
Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Από σήμερα και για τις επόμενες μέρες, το newsbomb.gr αποκαλύπτει με μία μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα το νέο αυτό σκάνδαλο, που δεν αφορά μόνο αυτούς που πέταξαν στον αέρα το τεράστιο ποσό των 64 εκατ. δολαρίων, αλλά κυρίως τους κινδύνους που δημιουργούνται για τους Έλληνες πιλότους και τα F16 που πετάνε χωρίς προστασία στο Αιγαίο.
Από το 2004 έχει ξεκινήσει μία αδιέξοδη διαμάχη μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της αμερικανικής εταιρείας Raytheon, αναδόχου του έργου, που μέχρι και σήμερα δεν έχει καταλήξει πουθενά. Οι Αμερικανοί δεν δέχονται την επιβολή ρητρών για τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί και ζητάνε να τους καταβληθούν 120 εκατ. δολάρια, που είναι το πλήρες υπόλοιπο ποσό της σύμβασης. Την ίδια ώρα τα υπερσύγχρονα συστήματα, που πληρώθηκαν με 64 εκατ. ευρώ, παραμένουν ξεχασμένα σε κάποια αποθήκη στην Ελευσίνα διεκδικώντας το βραβείο του πιο ακριβοπληρωμένου «νεκρού», αποθηκευμένου εξοπλιστικού υλικού.
Η ιστορία ξεκίνησε το Μάρτη του 2000, όταν επί υπουργίας του Άκη Τσοχατζόπουλου, η Πολεμική Αεροπορία παρήγγειλε 60 αεροσκάφη Peace Xenia III F16 αξίας 2 δισ. δολαρίων από την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin.
Μετά από εισήγηση του Τσοχατζόπουλου που έκανε αποδεκτή το ΚΥΣΕΑ, τα μαχητικά αγοράστηκαν χωρίς τα συστήματα αυτοπροστασίας τους, δηλαδή χωρίς τα όργανα που ειδοποιούν τον πιλότο για οποιαδήποτε απειλή στρέφεται εναντίον του αεροσκάφους του.
Σύμφωνα με την εισήγηση Τσοχατζόπουλου, αυτά θα αγοράζονταν από άλλη εταιρεία οπλικών συστημάτων. Τον Οκτώβρη του 2001, ο Άκης έφυγε, ο Γιάννος Παπαντωνίου ήρθε στο υπουργείο Άμυνας, αλλά κανένας δεν ασχολήθηκε με το πολύ σημαντικό θέμα των ασπίδων προστασίας των F16. Έτσι το 2003, η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε τα 60 F16 «τυφλά» και τότε ο Γιάννος αποφάσισε να προχωρήσει επιτέλους στην παραγγελία των συστημάτων αυτοπροστασίας ASPIS II από την αμερικανική εταιρεία Raytheon.
Από εκεί και πέρα ξεκινάει μία τρελή ιστορία με μίζες 12 εκατομμυρίων ευρώ, με παρέμβαση της εισαγγελίας Αθηνών και με τα αεροπλάνα μας να πετάνε απροστάτευτα στο Αιγαίο, λεπτομέρειες της οποίας θα αποκαλύψει τοnewsbomb.gr αύριο, στο δεύτερο μέρος αυτού του μεγάλου σκανδάλου.
Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Από σήμερα και για τις επόμενες μέρες, το newsbomb.gr αποκαλύπτει με μία μεγάλη δημοσιογραφική έρευνα το νέο αυτό σκάνδαλο, που δεν αφορά μόνο αυτούς που πέταξαν στον αέρα το τεράστιο ποσό των 64 εκατ. δολαρίων, αλλά κυρίως τους κινδύνους που δημιουργούνται για τους Έλληνες πιλότους και τα F16 που πετάνε χωρίς προστασία στο Αιγαίο.
Από το 2004 έχει ξεκινήσει μία αδιέξοδη διαμάχη μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της αμερικανικής εταιρείας Raytheon, αναδόχου του έργου, που μέχρι και σήμερα δεν έχει καταλήξει πουθενά. Οι Αμερικανοί δεν δέχονται την επιβολή ρητρών για τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί και ζητάνε να τους καταβληθούν 120 εκατ. δολάρια, που είναι το πλήρες υπόλοιπο ποσό της σύμβασης. Την ίδια ώρα τα υπερσύγχρονα συστήματα, που πληρώθηκαν με 64 εκατ. ευρώ, παραμένουν ξεχασμένα σε κάποια αποθήκη στην Ελευσίνα διεκδικώντας το βραβείο του πιο ακριβοπληρωμένου «νεκρού», αποθηκευμένου εξοπλιστικού υλικού.
Η ιστορία ξεκίνησε το Μάρτη του 2000, όταν επί υπουργίας του Άκη Τσοχατζόπουλου, η Πολεμική Αεροπορία παρήγγειλε 60 αεροσκάφη Peace Xenia III F16 αξίας 2 δισ. δολαρίων από την αμερικανική εταιρεία Lockheed Martin.
Μετά από εισήγηση του Τσοχατζόπουλου που έκανε αποδεκτή το ΚΥΣΕΑ, τα μαχητικά αγοράστηκαν χωρίς τα συστήματα αυτοπροστασίας τους, δηλαδή χωρίς τα όργανα που ειδοποιούν τον πιλότο για οποιαδήποτε απειλή στρέφεται εναντίον του αεροσκάφους του.
Σύμφωνα με την εισήγηση Τσοχατζόπουλου, αυτά θα αγοράζονταν από άλλη εταιρεία οπλικών συστημάτων. Τον Οκτώβρη του 2001, ο Άκης έφυγε, ο Γιάννος Παπαντωνίου ήρθε στο υπουργείο Άμυνας, αλλά κανένας δεν ασχολήθηκε με το πολύ σημαντικό θέμα των ασπίδων προστασίας των F16. Έτσι το 2003, η Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε τα 60 F16 «τυφλά» και τότε ο Γιάννος αποφάσισε να προχωρήσει επιτέλους στην παραγγελία των συστημάτων αυτοπροστασίας ASPIS II από την αμερικανική εταιρεία Raytheon.
Από εκεί και πέρα ξεκινάει μία τρελή ιστορία με μίζες 12 εκατομμυρίων ευρώ, με παρέμβαση της εισαγγελίας Αθηνών και με τα αεροπλάνα μας να πετάνε απροστάτευτα στο Αιγαίο, λεπτομέρειες της οποίας θα αποκαλύψει τοnewsbomb.gr αύριο, στο δεύτερο μέρος αυτού του μεγάλου σκανδάλου.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------