Για όσους γνωρίζουν την ιστορία, κατάφερε να αντιστρέψει το παραμύθι και από πρίγκιπας έγινε βάτραχος της πολιτικής ζωής του τόπου. Το όνειρο της πολιτικής υστεροφημίας τού έχει γίνει πλέον εφιάλτης.
Δύο φωτογραφίες με διαφορά 39 χρόνων αποτυπώνουν ανάγλυφα την πολιτική πορεία του Μιχάλη Λιάπη. Η πρώτη είχε τραβηχτεί τον Ιούλιο του 1974. Στο αεροπλάνο του Γάλλου προέδρου Βαλερί Ζισκάρ ντ' Εστέν, που έφερε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή από το Παρίσι στην Αθήνα τη νύχτα της 23ης Ιουλίου 1974, αμέσως μετά την πτώση της χούντας και την τραγωδία της Κύπρου, ένας νεαρός συνοδεύει τον θείο του. Οταν ανοίγει η πόρτα του αεροσκάφους στο Αεροδρόμιο του Ελληνικού και ξεπροβάλλει ο Καραμανλής, πίσω του ακολουθεί ο αείμνηστος Τάκης Λαμπρίας και αμέσως μετά ξεπροβάλλει με μακρύ αλλά επιμελημένο μαλλί ο Μιχάλης Λιάπης, μόλις 23 ετών τότε. Αυτή η εικόνα, του αγαπημένου ανιψιού του ιδρυτή της Ν.Δ., έμελλε να τον συνοδεύει σε όλη την πολιτική διαδρομή του.
Από το 1977 έως το 1980 εργάστηκε ως ειδικός συνεργάτης επί θεμάτων επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του Καραμανλή ως πρωθυπουργού. Το 1980 τον ακολούθησε ως διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του στην Προεδρία της Δημοκρατίας, όπου παρέμεινε έως το 1985, οπότε εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής στη Β' Αθηνών και συνέχισε να εκλέγεται έως και το 2007.
Χρημάτισε υφυπουργός Εμπορίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη από τον Δεκέμβριο του 1992 και για 10 μήνες. Κατά βάθος ο Μιχ. Λιάπης θεωρούσε ότι ο ίδιος είχε το «προβάδισμα» για να βρεθεί στην ηγεσία της Ν.Δ. Η πολιτική πραγματικότητα όμως εξελίχθηκε διαφορετικά. Μετά την ήττα του 1996 για τη Ν.Δ., ο Μιχάλης Λιάπης συγκρότησε ομάδα υποστήριξης του Γ. Σουφλιά με τον Στ. Μάνο και την Ντόρα Μπακογιάννη. Μόνον όταν ανακοινώθηκε, έπειτα από ένα δείπνο βουλευτών στο σπίτι του Γιάννη Βαρβιτσιώτη, η υποψηφιότητα του Κώστα Καραμανλή, αναγκάστηκε να προσχωρήσει στο πλευρό του εξαδέλφου, χωρίς όμως καμία ιδιαίτερη κινητικότητα στην εσωκομματική αναμέτρηση.
Ο Μ. Λιάπης διατέλεσε υπουργός Μεταφορών στην πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή το 2004 έως το 2007. Η πρώτη «βόμβα» γι' αυτόν έσκασε τον Ιούλιο του 2008. Τότε αποκαλύφθηκε ότι το 2005 ταξίδεψε στη Γερμανία με έξοδα της εταιρίας Siemens. Ο ίδιος το αρνήθηκε, αλλά η δημόσια εικόνα του είχε δεχθεί ήδη το πρώτο σοβαρό πλήγμα.
Στη δίνη της υπόθεσης Siemens βρέθηκε και αργότερα, όταν συστάθηκε εξεταστική επιτροπή από τη Βουλή, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν συμβάσεις για τον ΟΣΕ, τον ΟΤΕ καθώς και οι χειρισμοί του σχετικά με το έργο φορητών ηλεκτρονικών ξεναγών που θα προμήθευε η Siemens τα ελληνικά μουσεία την περίοδο που διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού.
Στη δεύτερη θητεία της κυβέρνησης Καραμανλή, μετά το 2007, μετακόμισε στο υπουργείο Πολιτισμού. Εκεί σχεδίαζε τα εγκαίνια για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης και μάλιστα αρχικώς για την ημερομηνία που συνέπιπτε με τα γενέθλια του θείου του, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά τον πρόλαβε ο ανασχηματισμός. Ο Αντώνης Σαμαράς, που τον διαδέχτηκε, μετέθεσε τα εγκαίνια και περιόρισε στο ελάχιστο το κόστος.
Δύο φωτογραφίες με διαφορά 39 χρόνων αποτυπώνουν ανάγλυφα την πολιτική πορεία του Μιχάλη Λιάπη. Η πρώτη είχε τραβηχτεί τον Ιούλιο του 1974. Στο αεροπλάνο του Γάλλου προέδρου Βαλερί Ζισκάρ ντ' Εστέν, που έφερε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή από το Παρίσι στην Αθήνα τη νύχτα της 23ης Ιουλίου 1974, αμέσως μετά την πτώση της χούντας και την τραγωδία της Κύπρου, ένας νεαρός συνοδεύει τον θείο του. Οταν ανοίγει η πόρτα του αεροσκάφους στο Αεροδρόμιο του Ελληνικού και ξεπροβάλλει ο Καραμανλής, πίσω του ακολουθεί ο αείμνηστος Τάκης Λαμπρίας και αμέσως μετά ξεπροβάλλει με μακρύ αλλά επιμελημένο μαλλί ο Μιχάλης Λιάπης, μόλις 23 ετών τότε. Αυτή η εικόνα, του αγαπημένου ανιψιού του ιδρυτή της Ν.Δ., έμελλε να τον συνοδεύει σε όλη την πολιτική διαδρομή του.
Από το 1977 έως το 1980 εργάστηκε ως ειδικός συνεργάτης επί θεμάτων επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων του Καραμανλή ως πρωθυπουργού. Το 1980 τον ακολούθησε ως διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του στην Προεδρία της Δημοκρατίας, όπου παρέμεινε έως το 1985, οπότε εξελέγη για πρώτη φορά βουλευτής στη Β' Αθηνών και συνέχισε να εκλέγεται έως και το 2007.
Χρημάτισε υφυπουργός Εμπορίου της κυβέρνησης Μητσοτάκη από τον Δεκέμβριο του 1992 και για 10 μήνες. Κατά βάθος ο Μιχ. Λιάπης θεωρούσε ότι ο ίδιος είχε το «προβάδισμα» για να βρεθεί στην ηγεσία της Ν.Δ. Η πολιτική πραγματικότητα όμως εξελίχθηκε διαφορετικά. Μετά την ήττα του 1996 για τη Ν.Δ., ο Μιχάλης Λιάπης συγκρότησε ομάδα υποστήριξης του Γ. Σουφλιά με τον Στ. Μάνο και την Ντόρα Μπακογιάννη. Μόνον όταν ανακοινώθηκε, έπειτα από ένα δείπνο βουλευτών στο σπίτι του Γιάννη Βαρβιτσιώτη, η υποψηφιότητα του Κώστα Καραμανλή, αναγκάστηκε να προσχωρήσει στο πλευρό του εξαδέλφου, χωρίς όμως καμία ιδιαίτερη κινητικότητα στην εσωκομματική αναμέτρηση.
Ο Μ. Λιάπης διατέλεσε υπουργός Μεταφορών στην πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή το 2004 έως το 2007. Η πρώτη «βόμβα» γι' αυτόν έσκασε τον Ιούλιο του 2008. Τότε αποκαλύφθηκε ότι το 2005 ταξίδεψε στη Γερμανία με έξοδα της εταιρίας Siemens. Ο ίδιος το αρνήθηκε, αλλά η δημόσια εικόνα του είχε δεχθεί ήδη το πρώτο σοβαρό πλήγμα.
Στη δίνη της υπόθεσης Siemens βρέθηκε και αργότερα, όταν συστάθηκε εξεταστική επιτροπή από τη Βουλή, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν συμβάσεις για τον ΟΣΕ, τον ΟΤΕ καθώς και οι χειρισμοί του σχετικά με το έργο φορητών ηλεκτρονικών ξεναγών που θα προμήθευε η Siemens τα ελληνικά μουσεία την περίοδο που διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού.
Στη δεύτερη θητεία της κυβέρνησης Καραμανλή, μετά το 2007, μετακόμισε στο υπουργείο Πολιτισμού. Εκεί σχεδίαζε τα εγκαίνια για το νέο Μουσείο της Ακρόπολης και μάλιστα αρχικώς για την ημερομηνία που συνέπιπτε με τα γενέθλια του θείου του, του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά τον πρόλαβε ο ανασχηματισμός. Ο Αντώνης Σαμαράς, που τον διαδέχτηκε, μετέθεσε τα εγκαίνια και περιόρισε στο ελάχιστο το κόστος.
Στις εθνικές εκλογές του 2009, την ανάγκη φιλοτιμίαν ποιούμενος, ανακοίνωσε μόνος του την απόφαση να μην πολιτευτεί. Ηταν ήδη γνωστό πάντως ότι ο Κ. Καραμανλής είχε δώσει το περιθώριο στα φθαρμένα στελέχη της Ν.Δ. να αποσυρθούν μόνα τους από τον εκλογικό στίβο, προτού αποφάσιζε εκείνος τον αποκλεισμό τους από τα ψηφοδέλτια. Κάποιοι υποστήριξαν επίσης ότι ούτως ή άλλως δεν είχε πιθανότητες επανεκλογής. Στην πικρόχολη ανακοίνωση που εξέδωσε πάντως καυτηρίαζε την απόφαση του Κ. Καραμανλή για προσφυγή στις κάλπες ως «ιστορικό λάθος και ατόπημα», δείχνοντας ως υπευθύνους την Ντόρα Μπακογιάννη και τον Γιώργο Σουφλιά.
Μετά τις εκλογές του 2009, ο πρώην υπουργός συνέχισε την ανέμελη ζωή, χαλαρός και άνετος, ταξιδεύοντας ανά την υφήλιο. Βέβαια το κλίμα γι' αυτόν εντός της Ελλάδας ήταν αρκετά βαρύ και πολύ δύσκολα μπορούσε να κυκλοφορήσει χωρίς πρόβλημα στον δρόμο. Είναι ενδεικτικό ότι το 2010 ο Μιχάλης Λιάπης περνούσε τον περισσότερο καιρό του στο Παρίσι. Και όταν ερχόταν στην Ελλάδα, φροντίζει να κυκλοφορεί «μεταμφιεσμένος». Ανθρωποι που τον είχαν δει από κοντά έλεγαν ότι κυκλοφορούσε με σκούρα γυαλιά ηλίου και τα μαλλιά του μακριά μέχρι τους ώμους, ώστε να μην αναγνωρίζεται πολύ εύκολα...
Το... ΕΚΑΣ!
Ακόμη ένα σοκ προκλήθηκε στις 4 Μαΐου 2011, όταν ήρθε στη δημοσιότητα η φορολογική δήλωση του Μιχάλη Λιάπη, στην οποία φαινόταν ότι κατά τη διάρκεια του 2008 λάμβανε επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ). Ο ίδιος δήλωσε ότι πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους, αλλά και πάλι η εντύπωση που δημιουργήθηκε στην κοινή γνώμη ήταν αλγεινή.
Toν Σεπτέμβριο του 2012 το όνομά του, μαζί με του Ευάγγελου Μεϊμαράκη και του Γ. Βουλγαράκη, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Real news», είχε εμπλακεί στο σκάνδαλο Καρούζου - Σκαφτούρου για ξέπλυμα χρήματος μέσω αγοραπωλησιών ακινήτων.
Η σύλληψη με το «πειρατικό» πολυτελές τζιπ
Μια περιπέτεια με την υγεία του τον Ιανουάριο του 2013 λίγο έλειψε να αποβεί μοιραία για τον πρώην υπουργό, ο οποίος βγήκε τελικά από αυτήν νικητής. Εντεκα μήνες μετά, στις 17 Δεκεμβρίου 2013, συνελήφθη από την Ελληνική Αστυνομία ενώ οδηγούσε το πολυτελές τζιπ του και παραβίασε πινακίδα STOP. Οι Αρχές διαπίστωσαν ότι το όχημα ήταν ανασφάλιστο και οι πινακίδες πλαστές, ενώ ο πρώην υπουργός δεν έφερε στην κατοχή του δίπλωμα οδήγησης και ταυτότητα. Οι δικαιολογίες του υπήρξαν παιδαριώδεις, καθώς ισχυρίστηκε ότι επλήγη και αυτός από την κρίση. Σύμφωνα με το «πόθεν έσχες», πάντως, του κ. Λιάπη, που κατέθεσε το 2011, φαίνεται ότι πριν από δύο χρόνια διέθετε συνολικά 28 ακίνητα, τα οποία άρχισε να αγοράζει το 1977, από τη Μύκονο μέχρι το Μεγάλο Χωριό Ευρυτανίας, την Κηφισιά και το Χαλάνδρι. Παράλληλα, στη φορολογική δήλωσή του περιλαμβάνονται και τρία αυτοκίνητα, ανάμεσα στα οποία το VW Touareg, το οποίο εντοπίστηκε να οδηγεί στη Λούτσα με πλαστές πινακίδες. Ο κ. Λιάπης εμφανίζεται να έχει εισόδημα 109.223 ευρώ, ενώ η σύζυγός του έχει εισόδημα 29.250 ευρώ. Δηλαδή κάθε άλλο παρά φτωχός είναι για να μπορέσει να αποπληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας του επίμαχου και με πλαστές πινακίδες τζιπ, το οποίο εμφανίζεται με έτος κτήσης το 2009.
Οι τίτλοι του πολιτικού τέλος του Μιχάλη Λιάπη γράφονταν με μια δεύτερη φωτογραφία. Αυτή με το μπουφάν να κρύβει τις χειροπέδες, το απόγευμα της περασμένης Τρίτης, στην Ευελπίδων. Οσο για την αντίδρασή του μετά τη διαγραφή του από τη Ν.Δ. και την οργή που προκάλεσε ιδιαίτερα στην κοινωνική βάση της; Πήρε την πτήση 204 της Qatar Airways, στις 18.40 το απόγευμα της Τετάρτης, και με ενδιάμεσο προορισμό την Ντόχα του Κατάρ πήγε στην εξωτική Μαλαισία...
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------