Η Τουρκία προχωρά με γρήγορα βήματα προς την ναυπήγηση του πρώτου της αεροπλανοφόρου ύστερα από την απόφαση της εκτελεστικής επιτροπής (SSIK) του οργανισμού αμυντικής βιομηχανίας (SSM) οριστικοποίησης της επιλογής του σχεδίου...
Όπως ανακοινώθηκε ο SSM αποφάσισε να κατακυρώσει τον διαγωνισμό των υποψήφιων σχεδίων για το τουρκικό ελικοπτερόφόρο/αεροπλανοφόρο στα τουρκικά ναυπηγεία Sedet το σχέδιο των οποίων στηρίζεται στην ισπανική σχεδίαση του αεροπλανοφόρου Juan Carlos των ναυπηγείων Navantia με εκτιμώμενο κόστος που πλησιάζει τα 1,67 δισ δολάρια (1,2 δισ ευρώ)
Η απόφαση αυτή του SSM φέρνει την Τουρκία στο «κλειστό» κλάμπ των χωρών που έχουν στη διάθεσή τους αεροπλανοφόρα αλλά σηματοδοτεί κάτι πιο σημαντικό: τις μεγαλεπήβολες γεωστρατηγικές επιδιώξεις της Άγκυρας η οποία μέσω της απόκτησης ενός τέτοιου σκάφους θέλει να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην Ν.Α. Μεσόγειο έχοντας σταθερή αεροναυτική παρουσία στην περιοχή.
Σε σχέση με την Ελλάδα βέβαια δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις για να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για μια – ακόμη- αρνητική εξέλιξη στην όποια ισορροπία ασθμαίνοντας προσπαθεί να διατηρήσει η χώρα μας στο εξοπλιστικό πεδίο.
Το τουρκικό σκάφος αν και χαρακτηρίζεται ως ελικοπτεροφόρο εντούτοις με την κατάλληλη μετατροπή (τοποθέτηση επικλινούς καταστρώματος “ski-jump”) μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε αεροπλανοφόρο επιχειρώντας από εκεί αεροσκάφη F-35B.
Μπορεί βέβαια η τουρκική Αεροπορία να ,μην έχει προς το παρόν στη λίστα των παραγγελιών της αεροσκάφη F-35Β – που μπορούν να επιχειρήσουν από σκάφη παρόμοιου μεγέθους- εντούτοις αυτό δε σημαίνει πρακτικά τίποτα. Πολύ εύκολα μπορεί να μετατρέψει ένα μέρος της παραγγελίας των 100 F-35 στην έκδοση «-Β» ή και να προχωρήσει σε μια νέα.
Ετσι με μια κινητή ουσιαστικά βάση στην οποία θα επιχειρούν F-35τα αεροσκάφη θα μπορούν πρακτικά να εμφανίζονται σε οπουδήποτε σημείο από το Ν.Α. Αιγαίο μέχρι και την Κύπρο δημιουργώντας συνθήκες ναυτικού αποκλεισμού της Κύπρου όποτε το θελήσουν. Ταυτόχρονα με την ύπαρξη ενός τέτοιου σκάφους θα μπορεί –και είναι σίγουρο πως θα το πράξει- να ασκεί συνεχή και σταθερή πίεση στην Ελλάδα ώστε να απόσχει από οποιαδήποτε ενέργεια στην ΑΟΖ σε περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να ασκήσει τα δικαιώματά της.
Παράλληλα το τουρκικό σκάφος εκτός από δυνατότητα μεταφοράς αεροσκαφών, μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 30(!) F-35 είναι σχεδιασμένο και για την υποστήριξη αποβατικών επιχειρήσεων με ελικόπτερα και αποβατικά σκάφη.
Σε ότι αφορά το ίδιο το σκάφος το LHD Juan Carlos έχει μέγιστη ταχύτητα πλεύσης φτάνει τους 29 κόμβους, με τη μέγιστη διατηρούμενη να φτάνει τους 19,5 κόμβους, ενώ όταν χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο, η ταχύτητα του φτάνει τους 21,5 κόμβους.
Το μέγιστο εκτόπισμά του φτάνει τους 27.079 τόνους και τους 24.660 τόνους όταν το πλοίο χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Το μήκος του ανέρχεται σε 230,82 μέτρα, το πλάτος του είναι 32 μέτρα, το βύθισμα 6,9 μέτρα και το ύψος φτάνει τα 27,9 μέτρα.
Η εμβέλεια του πλοίου είναι 9.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η αυτονομία του φτάνει τις 20 ημέρες. Το LHD Juan Carlos I (L61) μπορεί να μεταφέρει στο υπόστεγο που διαθέτει μέχρι και 12 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους 11 μαχητικά F-35B.η 30 μαχητικά F-354B χωρίς όμως ελικόπτερα.
Εάν το σκάφος πρόκειται να αναλάβει αποστολή κρούσης τότε το φορτίου μεταβάλλεται και διαμορφώνεται σε 20 αεροσκάφη F-35B και 5-6 ελικόπτερα στο κατάστρωμα. Για την υποστήριξη αμφίβιων αποβατικών επιχειρήσεων το LHD Juan Carlos μπορεί να φιλοξενήσει στη δεξαμενή του 4 αποβατικά σκάφη LCM-1E/LCM-8, 4/6 SUPERCAT Type RIB.
Σε περίπτωση που το πλοίο συμμετέχει σε αποστολές αερο-αποβατικών επιχειρήσεων, μπορεί να μεταφέρει 10 ελικόπτερα CH-47 μαζί με ελαφρά οχήματα και φορτίο, ή εναλλακτικά 30 ελικόπτερα μεσαίου βάρους ή ακόμα και 20 ελικόπτερα μεσαίου βάρους μαζί με 10 βαριά ελικόπτερα CH-47. Ταυτόχρονα μπορεί να μεταφέρει και άρματα μάχης σε χώρο συνολικής έκτασης 1.410 τ.μ. ενώ μπορούν να μεταφερθούν και ΤΟΜΑ, πυροβόλα, πυρομαχικά, γερανοί εκσκαφείς κλπ. Εναλλακτικά το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 46 άρματα Leopard 2.
Σε περίπτωση υποστήριξης αποβατικών επιχειρήσεων έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 902 στρατιωτών.
Το επόμενο βήμα είναι η έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή συμφωνίας.
Όπως ανακοινώθηκε ο SSM αποφάσισε να κατακυρώσει τον διαγωνισμό των υποψήφιων σχεδίων για το τουρκικό ελικοπτερόφόρο/αεροπλανοφόρο στα τουρκικά ναυπηγεία Sedet το σχέδιο των οποίων στηρίζεται στην ισπανική σχεδίαση του αεροπλανοφόρου Juan Carlos των ναυπηγείων Navantia με εκτιμώμενο κόστος που πλησιάζει τα 1,67 δισ δολάρια (1,2 δισ ευρώ)
Η απόφαση αυτή του SSM φέρνει την Τουρκία στο «κλειστό» κλάμπ των χωρών που έχουν στη διάθεσή τους αεροπλανοφόρα αλλά σηματοδοτεί κάτι πιο σημαντικό: τις μεγαλεπήβολες γεωστρατηγικές επιδιώξεις της Άγκυρας η οποία μέσω της απόκτησης ενός τέτοιου σκάφους θέλει να καταστεί ηγέτιδα δύναμη στην Ν.Α. Μεσόγειο έχοντας σταθερή αεροναυτική παρουσία στην περιοχή.
Σε σχέση με την Ελλάδα βέβαια δεν χρειάζονται ιδιαίτερες αναλύσεις για να γίνει αντιληπτό ότι πρόκειται για μια – ακόμη- αρνητική εξέλιξη στην όποια ισορροπία ασθμαίνοντας προσπαθεί να διατηρήσει η χώρα μας στο εξοπλιστικό πεδίο.
Το τουρκικό σκάφος αν και χαρακτηρίζεται ως ελικοπτεροφόρο εντούτοις με την κατάλληλη μετατροπή (τοποθέτηση επικλινούς καταστρώματος “ski-jump”) μπορεί πολύ εύκολα να μετατραπεί σε αεροπλανοφόρο επιχειρώντας από εκεί αεροσκάφη F-35B.
Μπορεί βέβαια η τουρκική Αεροπορία να ,μην έχει προς το παρόν στη λίστα των παραγγελιών της αεροσκάφη F-35Β – που μπορούν να επιχειρήσουν από σκάφη παρόμοιου μεγέθους- εντούτοις αυτό δε σημαίνει πρακτικά τίποτα. Πολύ εύκολα μπορεί να μετατρέψει ένα μέρος της παραγγελίας των 100 F-35 στην έκδοση «-Β» ή και να προχωρήσει σε μια νέα.
Ετσι με μια κινητή ουσιαστικά βάση στην οποία θα επιχειρούν F-35τα αεροσκάφη θα μπορούν πρακτικά να εμφανίζονται σε οπουδήποτε σημείο από το Ν.Α. Αιγαίο μέχρι και την Κύπρο δημιουργώντας συνθήκες ναυτικού αποκλεισμού της Κύπρου όποτε το θελήσουν. Ταυτόχρονα με την ύπαρξη ενός τέτοιου σκάφους θα μπορεί –και είναι σίγουρο πως θα το πράξει- να ασκεί συνεχή και σταθερή πίεση στην Ελλάδα ώστε να απόσχει από οποιαδήποτε ενέργεια στην ΑΟΖ σε περίπτωση που η Αθήνα θελήσει να ασκήσει τα δικαιώματά της.
Παράλληλα το τουρκικό σκάφος εκτός από δυνατότητα μεταφοράς αεροσκαφών, μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 30(!) F-35 είναι σχεδιασμένο και για την υποστήριξη αποβατικών επιχειρήσεων με ελικόπτερα και αποβατικά σκάφη.
Σε ότι αφορά το ίδιο το σκάφος το LHD Juan Carlos έχει μέγιστη ταχύτητα πλεύσης φτάνει τους 29 κόμβους, με τη μέγιστη διατηρούμενη να φτάνει τους 19,5 κόμβους, ενώ όταν χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο, η ταχύτητα του φτάνει τους 21,5 κόμβους.
Το μέγιστο εκτόπισμά του φτάνει τους 27.079 τόνους και τους 24.660 τόνους όταν το πλοίο χρησιμοποιείται ως ελαφρύ αεροπλανοφόρο. Το μήκος του ανέρχεται σε 230,82 μέτρα, το πλάτος του είναι 32 μέτρα, το βύθισμα 6,9 μέτρα και το ύψος φτάνει τα 27,9 μέτρα.
Η εμβέλεια του πλοίου είναι 9.000 ναυτικά μίλια με ταχύτητα 15 κόμβων, ενώ η αυτονομία του φτάνει τις 20 ημέρες. Το LHD Juan Carlos I (L61) μπορεί να μεταφέρει στο υπόστεγο που διαθέτει μέχρι και 12 ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους 11 μαχητικά F-35B.η 30 μαχητικά F-354B χωρίς όμως ελικόπτερα.
Εάν το σκάφος πρόκειται να αναλάβει αποστολή κρούσης τότε το φορτίου μεταβάλλεται και διαμορφώνεται σε 20 αεροσκάφη F-35B και 5-6 ελικόπτερα στο κατάστρωμα. Για την υποστήριξη αμφίβιων αποβατικών επιχειρήσεων το LHD Juan Carlos μπορεί να φιλοξενήσει στη δεξαμενή του 4 αποβατικά σκάφη LCM-1E/LCM-8, 4/6 SUPERCAT Type RIB.
Σε περίπτωση που το πλοίο συμμετέχει σε αποστολές αερο-αποβατικών επιχειρήσεων, μπορεί να μεταφέρει 10 ελικόπτερα CH-47 μαζί με ελαφρά οχήματα και φορτίο, ή εναλλακτικά 30 ελικόπτερα μεσαίου βάρους ή ακόμα και 20 ελικόπτερα μεσαίου βάρους μαζί με 10 βαριά ελικόπτερα CH-47. Ταυτόχρονα μπορεί να μεταφέρει και άρματα μάχης σε χώρο συνολικής έκτασης 1.410 τ.μ. ενώ μπορούν να μεταφερθούν και ΤΟΜΑ, πυροβόλα, πυρομαχικά, γερανοί εκσκαφείς κλπ. Εναλλακτικά το πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 46 άρματα Leopard 2.
Σε περίπτωση υποστήριξης αποβατικών επιχειρήσεων έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 902 στρατιωτών.
Το επόμενο βήμα είναι η έναρξη διαπραγματεύσεων για την υπογραφή συμφωνίας.
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------