Στην Ελλάδα της κρίσεως ξεπηδούν διάφορα προβλήματα. Ένα από αυτά τα προβλήματα είναι η επαιτεία και ειδικά αυτή
που γίνεται από ανήλικα παιδιά και μάλιστα πολλές φορές προερχόμενα από το εξωτερικό.
Συνήθως η επαιτεία συνοδεύεται και από την βία κάθε μορφής. Δυστυχώς πίσω από τους επαίτες αυτούς βρίσκονται κυκλώματα που ασκούν βία στα άτομα αυτά.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα είναι ο θάνατος ενδεκάχρονου κοριτσιού στην Θεσσαλονίκη, που ζητιάνευε στα φανάρια και παρασύρθηκε από διερχόμενο λεωφορείο. Το μοναδικό πρόσωπο που εμφανίσθηκε στο νεκροτομείο για να παραλάβει τη σορό ήταν μια γυναίκα πενήντα χρονών που δήλωσε γιαγιά της ενδεκάχρονης. Επέδειξε στις Αρχές το διαβατήριο με τα στοιχεία του κοριτσιού, ωστόσο αποδείχθηκε ότι το έγγραφο ανήκε σε άλλο κορίτσι τσιγγάνικης καταγωγής από την Βουλγαρία. Αυτό το επιβεβαίωσαν οι Βουλγαρικές Αρχές.
Οι περισσότεροι από αυτούς είναι θύματα κυκλωμάτων από την Βουλγαρία και την Ρουμανία που τους χρησιμοποιούν για να θησαυρίζουν. Στρατολογούνται από συμμορίες τσιγγάνων στις κοινότητες των Ρομά, που μόνο στην Βουλγαρία υπολογίζονται στις 600.000, και μεταφέρονται με λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη, όπου αναπτύσσονται σε επίκαιρα σημεία στο εμπορικό κέντρο.
Με την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και το άνοιγμα των συνόρων, χιλιάδες Ρομά – τα πρώτα θύματα της κρίσεως που σάρωσε τις χώρες μετά την κατάρρευση του κομμουνιστικού καθεστώτος - κατέφυγαν σε Γαλλία, Αυστρία, Ιταλία, όπου πολλοί εξ αυτών επιδόθηκαν στην επαιτεία αλλά και στις μικροκλοπές. Οι Αρχές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην απέλασή τους, κυρίως διότι προέρχονται από χώρες της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.
Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες κρουσμάτων βίας κάθε μορφής από τα Μέσα Μαζικής Ενημερώσεως. Η άσκηση βίας δεν επιχειρείται μόνο με χειροδικίες ή επιθέσεις με άλλα μέσα. Η βία ασκείται με πολλούς τρόπους και μέσα. Η βία έχει σκοπό την άλωση του ανθρώπου σε όλα τα επίπεδα της ζωής του ( ψυχολογική βία, σωματική βία, οικονομική βία, οικογενειακή βία, συνειδησιακή βία κ.ο.κ.).
Η κάθε μορφή βίας ξεκινάει από διαφορετικά κίνητρα, χρησιμοποιεί πολλά και διάφορα μέσα και στοχεύει σε διαφορετικούς στόχους και σκοπούς. Ωστόσο, σε όλες τις περιπτώσεις θέμα είναι ο άνθρωπος και η ανθρώπινη ελευθερία, το πανάκριβο αυτό αγαθό και δώρο, που ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο και που οι ανθρώπινοι νόμοι κατοχυρώνουν με νομοθετικές πράξεις και αποφάσεις.
Ανυπόφορη, πλέον, έχει γίνει στην καθημερινή μας ζωή η άσκηση βίας στις μορφές της επαγγελματικής και οργανωμένης επαιτείας, καθώς και της κλοπής. Αναζητώντας τα αίτια,, ουδόλως επιθυμούμε να αποκρύψουμε και να αποσιωπήσουμε την σκληρή καθημερινή πραγματικότητα της ανέχειας, της φτώχειας και της πείνας. Τα φαινόμενα αυτά αποτελούν καλούς συμβούλους τέτοιων αντικοινωνικών συμπεριφορών.
Όμως είμαστε υποχρεωμένοι να υπογραμμίσουμε, ότι η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, δεν αντέχει άλλο τέτοιου είδους βιασμούς. Στον δρόμο που περπατάμε, στην εργασία μας, σε όλους τους χώρους παροχής υπηρεσιών ή εμπορίου αγαθών, όπου είμαστε υποχρεωμένοι να βρεθούμε, στους Ιερούς Ναούς που πηγαίνουμε να προσφέρουμε τη λατρεία μας στον Θεό, παντού ερχόμαστε αντιμέτωποι με την οργανωμένη και βιομηχανοποιημένη επαιτεία.
Πίσω από τον εγκάθετο επαίτη, με την κακόγουστη εμφάνιση, το κακόμοιρο ντύσιμο, τα παραποιημένα σωματικά, νοητικά και κινητικά φαινόμενα, κρύβονται οι οργανωμένες κλίκες, τα «αφεντικά», οι «βιομήχανοι», οι σχεδιαστές όλης αυτής της αντικοινωνικής συμπεριφοράς και του αθέμιτου παραπλουτισμού. Κρύβονται εκείνοι που θέλουν να εξαφανίσουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και να εκμεταλλευθούν τους ανθρώπους αυτούς.
Μπροστά σε αυτά τα φαινόμενα ο παράγων άνθρωπος γίνεται αντικείμενο ανελέητης εκμεταλλεύσεως και συνειδησιακής κακοποιήσεως. Μέσα του δημιουργείται μια δουλοπρεπής αντιμετώπιση της καταστάσεως αυτής. Ο επαίτης είναι το αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης και της φτώχειας που μαστίζει την χώρα μας. Η επαιτεία είναι φαινόμενο που συνεχώς θα αυξάνεται, αν δεν γίνει κάτι καλύτερο σε αυτόν τον ταλαιπωρημένο τόπο μας.
Οι επαίτες δημιουργούν, χωρίς να το επιδιώκουν, γύρω μας ένα καταθλιπτικό κλίμα, ικανό να μας ασκήσει ψυχολογική πίεση και η εικόνα τους να μας δημιουργήσει ηθικά διλήμματα. Οι επαίτες, κυρίως τα παιδιά, θα έχουν επιπτώσεις από τα αφεντικά «προστάτες» τους, αν δεν επιστρέψουν με ικανοποιητικό «μεροκάματο».
Η επαιτεία είναι κοινωνικό φαινόμενο και πρέπει να αντιμετωπισθεί από την Πολιτεία και όχι από την εξατομικευμένη «φιλανθρωπία». Εκεί όμως που δεν υπάρχει κοινωνική ομπρέλα και στήριγμα συλλογικό, μπαίνει σε λειτουργία η ατομική ανάγκη που απευθύνεται στις φιλάνθρωπες διαθέσεις του καθενός μας ξεχωριστά. Χωρίς να αποκλείουμε την αρετή της ελεημοσύνης, οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί.
Ένα ακόμη πρόβλημα που έχει προκύψει από την επαιτεία είναι η ταλαιπωρία, που υφίστανται τα μικρά παιδιά. Τα παιδιά που κρατούν στην αγκαλιά τους γυναίκες επαίτες είναι ναρκωμένα για να μην διαμαρτύρονται και να κάθονται ήσυχα.
Επίσης κάποιες εξαφανίσεις συνανθρώπων μας που γίνονται τώρα τελευταία, σχετίζονται με το εμπόριο οργάνων ανθρωπίνων σωμάτων. Είναι και αυτό το γεγονός σχετικό με την βιομηχανοποίηση της ανθρώπινης δυστυχίας και φτώχειας.
Το άρθρο του πρωτοπρεσβύτερου Χρηστου Τσάκαλου παραπέμπει και σε παλιότερο δημοσίευμα του "Αγιορείτικου βήματος":
ΜΙΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Αυτή η ιστορία είναι πραγματική, συνέβη στο αδελφό μιας φίλης μου πριν από ένα μήνα. Διαβάστε το και ενημερώστε όσο περισσότερους μπορείτε.
Ο νέος αυτός είναι 30 ετών και χωρίς σχέση. Πήγε το βράδυ αυτό σε ένα μπαρ για να πιει ένα ποτό και ενώ κάθονταν μόνος παρατήρησε μια κοπέλα από απέναντι να τον κοιτά, αφού αντάλλαξαν μερικές ματιές αποφάσισε να πάει να τις μιλήσει. Ήπιαν μαζί δύο ποτά και τότε η κοπέλα προφασίστηκε ότι δεν αισθάνεται καλά και παρακάλεσε τον νεαρό... να την πάει στο σπίτι της.
Αυτός δεν το αρνήθηκε και την πήγε, όταν έφτασαν εκεί του είπε ότι νοιώθει καλύτερα και για να τον ευχαριστήσει του ζήτησε να ανέβει στο σπίτι της να το κεράσει ένα ποτό. Εκείνος πιθανότατα νομίζοντας ότι η βραδιά θα έχει και συνέχεια ανέβηκε μαζί της. Το τελευταίο πράγμα που θυμάται είναι να πίνει δύο γουλιές από το ποτό που του είχε ετοιμάσει η κοπέλα.
Ο νέος ξύπνησε την επόμενη μέρα μέσα σε μία μπανιέρα γεμάτη με παγάκια και ακριβώς μπροστά του στον τοίχο ήταν κολλημένο ένα σημείωμα το οποίο έλεγε ” Μην κουνηθείς καθόλου. Δίπλα σου υπάρχει ένα τηλέφωνο. Πάρε αμέσως το 166 . Πανικοβλημένος όπως ήταν πήρε πράγματι το 166 και όταν απάντησε η τηλεφωνήτρια της εξήγησε την κατάσταση. Τότε αυτή τον ρώτησε αν πίσω από την πλάτη του υπήρχε μια μεταλλική πλάκα. Γυρνώντας προσεκτικά είδε ότι όντως είχε μια πλάκα στην πλάτη του και το είπα στην τηλεφωνήτρια. Τότε αυτή του είπε να μην κουνηθεί του ζήτησε την διεύθυνση.
Μετά έμαθε ότι του είχαν αφαιρέσει τον έναν νεφρό!!! Του είχαν τοποθετήσει την πλάκα για να μην μετακινηθεί και τον είχαν στα παγάκια για να μην πεθάνει από ακατάσχετη αιμορραγία αφού είχαν μεν ράψει την τομή αλλά δεν ήταν δυνατόν να ακολουθήσουν την πλήρη ιατρική διαδικασία. Του εξήγησαν δε ότι η αφαίρεση είχε γίνει από χειρουργό και μάλιστα με εκπληκτική δεξιοτεχνία..
Πρέπει να ενημερώσετε όσο περισσότερους μπορείτε γιατί ο ίδιος δεν είναι σε θέση να πάει στα κανάλια και τις εφημερίδες αφού για να ξεπεράσει το σοκ τον παρακολουθεί ψυχίατρος” .
Πηγή
Πηγή: http://www.zoomblog.org
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------