"Ζαλίζει" το εύρος και το επιχειρησιακό βάθος των αποφάσεων νέων εξοπλιστικών προγραμμάτων της Τουρκίας που ελήφθησαν πριν λίγες ώρες από την πανίσχυρη Εκτελεστική Επιτροπή του Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) της Τουρκίας με κυριότερη όλων την απόφαση δημιουργίας κέντρου βαλλιστικών-διαστημικών εκτοξεύσεων!
Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Ρ.Τ.Ερντογάν της Τουρκίας με τη συμμετοχή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου και του υφυπουργού αμυντικής βιομηχανίας (SSM) και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση που εκδόθηκε ελήφθησαν αποφάσεις που αφορούν τρία βασικά επίπεδα: Νέα προγράμματα, εκσυγχρονισμούς υφισταμένων συστημάτων και έναρξη διαδικασιών για εμπλοκή της τουρκικής βιομηχανίες σε νέες δραστηριότητες.
Σημειώνουμε μία από αυτές την οποία θεωρούμε κάτι παραπάνω από κρίσιμη: Το διάστημα! Πέρα από τα ήδη υπάρχοντα τουρκικά διαστημικά προγράμματα (όπως έχει αποκαλύψει το περιοδικό ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στην Τουρκία λειτουργεί ήδη σχολή για μελλοντικούς ... αστροναύτες!), επαναβεβαιώθηκαν οι αυξημένες διαστημικές ανάγκες για την ασφάλεια της χώρας.
Για αυτό τον λόγο αποφασίστηκε η έναρξη των εργασιών για τη δημιουργία κέντρου εκτόξευσης διαστημικών – δορυφορικών συστημάτων, τα οποία φυσικά είναι διπλής χρήσεως: Και κέντρα βαλλιστικών όπλων! Όταν στην Ελλάδα μετράμε την βενζίνη και τα βλήματα στα άρματα στην Τουρκία φτιάχνουν κοσμοδρόμιο για την εκτόξευση της οικογένειες πυραύλων για διαστημική χρήση που ετοιμάζουν. Ο σχεδιασμός είναι το 2020 να εκτοξεύονται τουρκικής κατασκευής δορυφόροι από τουρκικής κατασκευής πυραυλικά οχήματα!
Μια "λεπτομέρεια": Οι πύραυλοι για διαστημικοί χρήση από τους βαλλιστικούς πυραύλους μέσου βεληνεκούς (MRBM) ακτίνας δράσης 5.000 χλμ. διαφέρουν μόνο ως προς την κεφαλή!
α. Προωθείται άμεσα ο εκσυγχρονισμός του στόλου των ελικοπτέρων των Ειδικών Δυνάμεων.
β. Επίσης αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων ναυτιλίας και ηλεκτρονικών των μέσω μεταφορικών αεροσκαφών CN-235.
γ. Επιταχύνεται η ναυπήγηση Πλοίου Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) για τη Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων (TDK). Ένα πολύτιμο πλοίο ειδικά για τις επιχειρήσεις της Μediterranean Shield (σχετικό αποκαλυπτικό άρθρο στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί)
Επίσης αποφασίστηκε όπως:
-Να συνεχιστεί το πρόγραμμα προμήθειας συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας μακρού βεληνεκούς. Η Επιτροπή δεν κατέληξε στην επιλογή συγκεκριμένου συστήματος, αλλά αποφάσισε τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων με ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα (που έχουν προσφέρει συστήματα για την κάλυψη της συγκεκριμένης απαίτησης) για την επίτευξη καλύτερων όρων βιομηχανικής συνεργασίας, κυρίως. Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στο ύψος των 4 δισ. δολαρίων και στόχος είναι να υπάρξει η μέγιστη μεταφορά τεχνογνωσίας στην τουρκική αμυντική βιομηχανία.
-Την ανάθεση σύμβασης στην τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία εταιρεία TUSAS (TAI) για την ενσωμάτωση στο τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής μη επανδρωμένου αεροχήματος ΑΝΚΑ κινητήρα turbo prop ώστε να αυξηθεί το μεταφερόμενο φορτίο, το βεληνεκές και η αυτονομία του. Πλέον το ΑΝΚΑ θα μπορεί να επιχειρεί μέχρι και 24 ώρες επάνω από τις περιοχές που θα επιτηρεί.
-Να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των 10 σκαφών τύπου SAR-33 της Διοίκησης Ακτοφυλακής, στο πλαίσιο σύμβασης που θα ανατεθεί στην Instabul Denizcilik Gemi.
-Να αρχίσουν άμεσα οι διαπραγματεύσεις με τη Havelsan για την κατάρτιση της σύμβασης προμήθειας καταδυτικού εξομοιωτή υποβρυχίων.
-Να ανατεθεί στην Aselsan σύμβαση για τη σχεδίαση, ανάπτυξη και εγκατάσταση στις τέσσερις φρεγάτες Yavuz (MEKO-200TN Track I), ενός νέου ενισχυμένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης μάχης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκσυχγρονισμού που θα δώσει άλλες τέσσερις εκσυγχρονισμένες φρεγάτες στην Τουρκία μέχρι την έλευση των TF-2000 κλπ.
-Να υλοποιηθεί άμεσα η συμφωνία με την αμερικανική Bell Helicopters για την προμήθεια πέντε ελικοπτέρων για τις ανάγκες της Γενικής Διεύθυνσης Δασών (στη συγκεκριμένη περίπτωση εξουσιοδοτήθηκε το SSM για την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών).
-Να αρχίσει η κατασκευή δεύτερου αεροδιαδρόμου στο διεθνές αεροδρόμιο Sabiha Gokcen (στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης) για χρήση από τις ένοπλες δυνάμεις.
Τέλος αποφάσεις λήφθηκαν και για σειρά από θεσμικά ζητήματα με σημαντικές μακροπρόθεσμες συνέπειες. Πρώτον, αποφασίστηκε να δοθούν τα αναγκαία κίνητρα για την ανάπτυξη της τεχνολογικής υποδομής των τουρκικών βιομηχανιών ώστε να μεγιστοποιηθεί η απεξάρτηση της χώρας από ξένους προμηθευτές.
Δεύτερον, να αρχίσουν αμέσως διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την ορθολογική και πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων με προμήθειες από την εγχώρια αγορά, την περαιτέρω ανάπτυξη του υπάρχοντος συστήματος προγραμματισμού αμυντικού και λοιπών υλικών και τον συγχρονισμό του με την παραγωγική ανάπτυξη και δυνατότητες της εγχώριας βιομηχανίας, και την περαιτέρω διεύρυνση της συνεργασίας με τα τουρκικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα.
β. Επίσης αποφασίστηκε ο εκσυγχρονισμός των συστημάτων ναυτιλίας και ηλεκτρονικών των μέσω μεταφορικών αεροσκαφών CN-235.
γ. Επιταχύνεται η ναυπήγηση Πλοίου Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) για τη Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων (TDK). Ένα πολύτιμο πλοίο ειδικά για τις επιχειρήσεις της Μediterranean Shield (σχετικό αποκαλυπτικό άρθρο στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί)
Επίσης αποφασίστηκε όπως:
-Να συνεχιστεί το πρόγραμμα προμήθειας συστήματος αντιαεροπορικής άμυνας μακρού βεληνεκούς. Η Επιτροπή δεν κατέληξε στην επιλογή συγκεκριμένου συστήματος, αλλά αποφάσισε τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων με ΗΠΑ, Ρωσία και Κίνα (που έχουν προσφέρει συστήματα για την κάλυψη της συγκεκριμένης απαίτησης) για την επίτευξη καλύτερων όρων βιομηχανικής συνεργασίας, κυρίως. Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στο ύψος των 4 δισ. δολαρίων και στόχος είναι να υπάρξει η μέγιστη μεταφορά τεχνογνωσίας στην τουρκική αμυντική βιομηχανία.
-Την ανάθεση σύμβασης στην τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία εταιρεία TUSAS (TAI) για την ενσωμάτωση στο τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής μη επανδρωμένου αεροχήματος ΑΝΚΑ κινητήρα turbo prop ώστε να αυξηθεί το μεταφερόμενο φορτίο, το βεληνεκές και η αυτονομία του. Πλέον το ΑΝΚΑ θα μπορεί να επιχειρεί μέχρι και 24 ώρες επάνω από τις περιοχές που θα επιτηρεί.
-Να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των 10 σκαφών τύπου SAR-33 της Διοίκησης Ακτοφυλακής, στο πλαίσιο σύμβασης που θα ανατεθεί στην Instabul Denizcilik Gemi.
-Να αρχίσουν άμεσα οι διαπραγματεύσεις με τη Havelsan για την κατάρτιση της σύμβασης προμήθειας καταδυτικού εξομοιωτή υποβρυχίων.
-Να ανατεθεί στην Aselsan σύμβαση για τη σχεδίαση, ανάπτυξη και εγκατάσταση στις τέσσερις φρεγάτες Yavuz (MEKO-200TN Track I), ενός νέου ενισχυμένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης μάχης. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκσυχγρονισμού που θα δώσει άλλες τέσσερις εκσυγχρονισμένες φρεγάτες στην Τουρκία μέχρι την έλευση των TF-2000 κλπ.
-Να υλοποιηθεί άμεσα η συμφωνία με την αμερικανική Bell Helicopters για την προμήθεια πέντε ελικοπτέρων για τις ανάγκες της Γενικής Διεύθυνσης Δασών (στη συγκεκριμένη περίπτωση εξουσιοδοτήθηκε το SSM για την ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών).
-Να αρχίσει η κατασκευή δεύτερου αεροδιαδρόμου στο διεθνές αεροδρόμιο Sabiha Gokcen (στην ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης) για χρήση από τις ένοπλες δυνάμεις.
Τέλος αποφάσεις λήφθηκαν και για σειρά από θεσμικά ζητήματα με σημαντικές μακροπρόθεσμες συνέπειες. Πρώτον, αποφασίστηκε να δοθούν τα αναγκαία κίνητρα για την ανάπτυξη της τεχνολογικής υποδομής των τουρκικών βιομηχανιών ώστε να μεγιστοποιηθεί η απεξάρτηση της χώρας από ξένους προμηθευτές.
Δεύτερον, να αρχίσουν αμέσως διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την ορθολογική και πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων με προμήθειες από την εγχώρια αγορά, την περαιτέρω ανάπτυξη του υπάρχοντος συστήματος προγραμματισμού αμυντικού και λοιπών υλικών και τον συγχρονισμό του με την παραγωγική ανάπτυξη και δυνατότητες της εγχώριας βιομηχανίας, και την περαιτέρω διεύρυνση της συνεργασίας με τα τουρκικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα.
Και οι γείτονες έχουν μια συνήθεια: Αυτά που λένε, τα κάνουν πράξη δεν μένουν ευχολόγια. Δεν θα μπούμε στον πειρασμό συγκρίσεων με τα καθ'ημάς. Σε τελική ανάλυση ο καθε λαός έχει τους ηγέτες που του αξίζουν και την μοίρα που του αξίζει...
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------