Οι φετινές διακοπές μπορεί να έχουν κάτι το ξεχωριστό και το αξέχαστο για μερικούς από σας που αναζητάτε την αδρεναλίνη και τον κίνδυνο...!
Λες και δεν ήταν αρκετό να βρίσκεται ένα αεροδρόμιο 3000 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στα Ιμαλάια, για τους πιλότους που προσπαθούν να απογειώσουν ή να προσγειώσουν ένα αεροπλάνο στο αεροδρόμιο Τενζινγκ Χίλαρυ( Tenzing Hilary) στο Νεπάλ ο στενός και κοντός διάδρομος που καταλήγει στο χείλος του γκρεμού κάνει το συγκεκριμένο αεροδρόμιο να είναι ένα από τα πιο επικίνδυνα στον κόσμο.
Η πόλη Λουκλα είναι η είσοδος για τα Ιμαλάια οπότε αν και το αεροδρόμιο της έχει την φήμη του πιο επικίνδυνου είναι και ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια στον κόσμο. Η πολυκοσμία του αεροδρομίου προκύπτει κυρίως από τους ορειβάτες, που στην προσπάθεια τους να κατακτήσουν τα υψηλότερα βουνά του κόσμου αναγκαστικά πρέπει να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο της Λουκλα και να συνεχίσουν με τα πόδια. Για τους περισσότερους ορειβάτες η προσγείωση στο Λούκλα είναι πολύ πιο τρομακτική από την αναρρίχηση.
Ακόμα και όταν το αεροδρόμιο είναι στις 'καλές του' η προσγείωση και η απογείωση επιτρέπεται μόνο για λίγες ώρες, αφού η ομίχλη και οι ισχυροί άνεμοι δεν επιτρέπουν την πρόσβαση στα αεροπλάνα. Ακόμη όμως και τότε ένας κακός υπολογισμός στην προσγείωση, δηλαδή 1-2 μέτρα, μπορεί να οδηγήσει στην συντριβή του αεροπλάνου στα βράχια του βουνού. Ούτε και η απογείωση είναι εύκολη, αν το αεροπλάνο δεν αποκτήσει την κατάλληλη ταχύτητα πολύ απλά θα συντριβεί στην άβυσσο.
Το αεροδρόμιο, σκαλισμένο σχεδόν στην μια πλευρά ενός βουνού, κατασκευάστηκε από τον Σερ Εντμουντ Χίλαρυ το 1965 και 12 χρόνια μετά έγινε ο πρώτος άνθρωπος να κατακτήσει το Εβερεστ. Βέβαια δεν πρόκειται να δείτε αεροπλάνα τύπου Μπόινγκ (Boeing) στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο καθώς ο διάδρομος έχει μόνο 20 μέτρα πλάτος, οπότε τα Ντρόνιερ (Dronier) και τα Τουιν Οττερ (Twin Otter) είναι μάλλον τα καλύτερα. Με κλίση 12% είναι και ένας από τους πιο 'απότομους' διάδρομους στον κόσμο!
Τα αεροπλάνα για να προσγειωθούν πρέπει να κάνουν τον γύρο του βουνού και προσγειωθούν ανηφορικά έτσι ώστε να να μην συντριβούν στον γκρεμό.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, τα δυστυχήματα στο αεροδρόμιο της Λούκλα, (Tenzing-Hillary) , δεν ήταν λίγα αν λάβουμε υπόψη όλα τα παραπάνω στοιχεία.
Το 1973 και το 1991, οι Βασιλικές Αερογραμμές του Νεπάλ (Nepal Royal Airlines DHC-6) , συνετρίβησαν στην προσέγγιση από το Κατμαντού, το 2004, ένα Twin Otter συνετρίβη στην προσγείωση, σκοτώνοντας όλα τα μέλη του πληρώματος, αλλά το χειρότερο ατύχημα έλαβε χώρα τον Οκτώβριο του 2008, όταν ένα Twin Otter προσγειώθηκε σε ομίχλη και έπιασε φωτιά, σκοτώνοντας 18 επιβάτες.
Για σας που το σκέφτεστε για Νεπάλ φέτος ίσως θα έπρεπε να το ξανασκεφτείτε... βέβαια για εσάς που ζείτε με την αδρεναλίνη καλό σας ταξίδι!
Μπορείτε επίσεις να δείτε: Ακραία και επικίνδυνα αεροδρόμια του κόσμου (Εικόνες)
0 Σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θα σας παρακαλούσαμε θερμά να είστε κόσμιοι στους χαρακτηρισμούς σας, επειδή υπάρχουν καθημερινά και αρκετοί επισκέπτες του ιστολογίου οι οποίοι είναι ανήλικοι.
Τα σχόλια στα blogs υπάρχουν για να συνεισφέρουν οι αναγνώστες στο διάλογο. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
Τα σχόλια θα εγκρίνονται μόνο όταν είναι σχετικά με το θέμα, δεν αναφέρουν προσωπικούς, προσβλητικούς χαρακτηρισμούς, καθώς επίσης και τα σχόλια που δεν παραπέμπουν σε οποιοδήποτε διαφημιστικό υλικό.
Επίσης, όταν μας αποστέλλονται κείμενα (μέσω σχολίων ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), παρακαλείσθε να αναγράφετε την αντίστοιχη πηγή τους σε περίπτωση που δεν είναι δικά σας.
Τα σχόλια δημοσιεύονται με μικρή καθυστέρηση και αφού τα ελέγξει κάποιος
από τη διαχείριση, όχι για λογοκρισία αλλά για έλεγχο για μη αναφορά
σε προσωπικά δεδομένα, τηλέφωνα, διευθύνσεις ή υβριστικά μηνύματα
ή δεσμούς (Link) με σεξουαλικό περιεχόμενο.
Τα σχόλια, οι απόψεις των σχολιαστών δεν απηχούν κατ ανάγκη
τις απόψεις του ιστολογίου μας και δεν φέρουμε καμία ευθύνη γι’ αυτά.
Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------